Blog
Salut! Aici e blogul nostru, locul în care scriem despre comunicare, antreprenoriat și intersecția dintre cele două. Oferim insight-uri, săpăm după idei, ne încumetăm la opinii, meșterim recomandări concrete pentru antreprenori curioși. Indiferent de subiectul pe care-l abordăm, avem în minte un lucru: să creăm conținut util, care să-ți aducă valoare. Bine ai venit! 😊
La ce să te uiți când alegi o echipă de comunicare
10 întrebări la care să-ți răspunzi înainte să alegi echipa de comunicare. La ce să te uiți când începi o colaborare.
În acest articol, am pus la punct un ghid cu întrebări pe care să ți le pui, dacă ești antreprenor și te întrebi dacă ești pregătit de un efort susținut de comunicare care să merite cu adevărat timpul, răbdarea și resursele tale.
Q&A Session. Răspundem la 5 întrebări primite de la antreprenori
În ediția aniversară #punctCOMM, v-am întrebat care sunt curiozitățile, întrebările și nelămuririle pe care le aveți în materie de comunicare pentru business-ul vostru antreprenorial.
Le-am selectat pe cele mai relevante, la care răspundem în cele ce urmează.
Cum dai voce brandului tău
Unul dintre principiile după care ne ghidăm în comunicare este despre a descoperi cine sunt vocile proiectelor pentru care urmează să comunicăm, ce fel de povești pot spune, cum pot să fie o oglindă reală pentru brandurile pe care le creștem.
Iată câteva exemple aplicate despre cum să dai voce brandului tău în comunicare.
5 trenduri pe care să le integrezi în comunicarea din 2022
Am ales 5 idei despre care specialiștii din comunicare, conținut și PR vorbesc cel mai des când se gândesc la anul care tocmai a început și despre care credem că se potrivesc la fel de bine și companiilor antreprenoriale, nu doar brandurilor deja established. Let’s dive in.
Momentele lui 2021. Cu ce rămânem după ce tragem linie
Facem bilanțul anului pe care tocmai l-am închis și recapitulăm lucrurile bune care au rămas cu noi din 2021. Iată care au fost, așadar, highlight-urile lui 2021, adică momentele de avânt, de vârf, de sens și de bucurie, datorită cărora putem spune că încheiem cu bine un an complicat.
5 lucruri pe care le-am făcut anul ăsta și care ne-au ajutat să creștem
Facem un exercițiu onest despre cum s-a simțit 2021 pe baricadele Crafters, în speranța că oricine e parte dintr-un proiect antreprenorial va găsi ceva cu care să rezoneze sau la care să se gândească mai atent atunci când își pune pe agendă cum vrea să arate 2022.
Termen scurt versus termen lung în comunicare
Este tentant să ne uităm la o strategie pe termen scurt pentru rezultatele imediate pe care le aduce. Cu toate astea, știm că doar o gândire pe termen lung ne oferă claritatea de a construi coerent și libertatea de a ne asuma obiective dincolo de lungul brațului. Ce facem în cazul ăsta, cum ne împărțim bugetele, pe ce orizont de timp pariem?
3 cheltuieli de avut în vedere pentru o comunicare solidă
Deschidem discuția despre bugete cu 3 acțiuni de comunicare importante, în care – din experiența noastră – e important să investești corespunzător, chiar și atunci când simți că orice economie contează.
Descoperă insight-uri și detalii în articolul următor.
4 blocaje într-o relație agenție-client și cum să le gestionezi
Uneori, relația de colaborare cu echipa de comunicare poate să se blocheze în diferite puncte.
Care sunt cele mai frecvente blocaje? Cum le depășești? Ce e de făcut? Ce poate face fiecare parte să se asigure că lucrează bine împreună?
Strategia de loializare a brandului tău antreprenorial. Cum o gândești?
Dincolo de discounturi, de puncte de fidelitate sau de carduri de loyalty, ce înseamnă, de fapt, o strategie de loializare cu adevărat potrivită pentru brandul tău? Iată 4 idei ușor de implementat de antreprenori.
Cum te diferențiezi prin mesajele de brand?
Dacă vrei să te diferențiezi, ai nevoie de mesaje deștepte, convingătoare și doar ale tale.
Crearea lor însă nu este întotdeauna o muncă ușoară.
Află din articolul următor care sunt pașii spre crearea unor mesaje de brand.
Andreea Iovu, Startarium: „Nu rata nicio ocazie să ții un pitch”
Astăzi atacăm direct subiectul comunicării în antreprenoriat alături de un specialist care înțelege la firul ierbii cum funcționează lucrurile în lumea start-up-urilor. Povestim cu Andreea Iovu despre oportunități de comunicare, metorat și resurse pentru antreprenori.
Ce să faci și ce nu atunci când pornești un newsletter
Un material plin de exemple și recomandări practice pentru atunci când te gândești să pornești propriul newsletter de brand. Care e diferența dintre un mail comercial și un newsletter, care sunt regulile de bază, câte tipologii de newsletter există și ce presupune fiecare?
Andrei Lasc, Creative Director: „Degeaba ai un branding mișto dacă afacerea ta nu e funcțională.”
Astăzi stăm de vorbă cu Andrei Lasc, Freelance Creative Director, un rol care îmbină designul și copywritingul pe proiecte de branding și comunicare.
Elena Ghiniță, Specialist LinkedIn: „LinkedIn este un joc pe termen lung”
Un interviu cu Elena Ghiniță, specialist în comunicare B2B pe LinkedIn, despre cum comunici pe LinkedIn, care sunt principiile de bază și cele mai utile instrumente pe care le poți folosi ca să-ți crești pagina de companie.
Vania Pierșinaru, specialist comunicare & video: „Să faci un *filmuleț* fără un scop precis înseamnă bani aruncați pe fereastră”
Un interviu despre crearea de conținut video pentru brandurile antreprenoriale – cu Vania Pierșinaru.
Carla Moss, specialist branding: „După definirea brandului, fiecare business care vrea să crească trebuie să ia comunicarea în serios”
Un interviu cu Carla Moss despre strategia de brand pentru businessurile antreprenoriale.
Strategia de conținut pentru brandurile antreprenoriale. Un ghid complet
Un ghid complet despre strategia de conținut pentru brandurile antreprenoriale. Au contribuit: Andra Zaharia, Codruț Baciu și Elena Stoica.
Raluca Gavrilescu, Naming Specialist: „Fără cercetare se obțin foarte rar rezultate în naming și în comunicare”
Numele corect pentru brandul tău? Raluca Gavrilescu povestește despre culisele procesului de naming pentru brandurile antreprenoriale.
Cristian China-Birta, consultant social media: „Cel mai important asset pentru un antreprenor este bugetul de marketing”
Despre social media și influencer marketing – într-un interviu #FridayBlend – cu Cristian China Birta.