Blog
Salut! Aici e blogul nostru, locul în care scriem despre comunicare, antreprenoriat și intersecția dintre cele două. Oferim insight-uri, săpăm după idei, ne încumetăm la opinii, meșterim recomandări concrete pentru antreprenori curioși. Indiferent de subiectul pe care-l abordăm, avem în minte un lucru: să creăm conținut util, care să-ți aducă valoare. Bine ai venit! 😊
(3/4) De la lista de to do la planul zilei. 3 idei de la Erika Popliceanu, plan.clar
Acest articol este al treilea material dintr-o serie de 4 articole semnate de Erika Popliceanu, fondatoarea plan.clar, pentru #punctCOMM, cu scopul de a ajuta antreprenorii să navigheze cu mai multă claritate finalul de an și, implicit, începutul de 2025.
(2/4) De ce ai nevoie atunci când faci planul pentru perioada următoare. 3 idei de la Erika Popliceanu, plan.clar
Acest articol este al doilea material dintr-o serie de 4 articole semnate de Erika Popliceanu, fondatoarea plan.clar, pentru #punctCOMM, cu scopul de a ajuta antreprenorii să navigheze cu mai multă claritate finalul de an și, implicit, începutul de 2025.
Câteva capcane în care cad antreprenorii atunci când încep comunicarea
Ne ocupăm exclusiv de comunicarea brandurilor antreprenoriale de aproape 10 ani, timp în care am văzut cum se conturează câteva elemente comune, atât pentru acele demersuri de comunicare pe care ajungem să le evaluăm ca fiind de succes, cât și pentru cele care se blochează pe parcurs sau ajung, mai devreme sau mai târziu, într-un dead end. Astăzi, povestim despre cele din a doua categorie.
(1/4) Cum te reconectezi cu lucrurile pe care le ai de făcut după ce revii din vacanță? 3 idei de la Erika Popliceanu, plan.clar
Acest articol face parte dintr-o serie de 4 materiale semnate de Erika Popliceanu, fondatoarea plan.clar, pentru #punctCOMM, cu scopul de a ajuta antreprenorii să navigheze cu mai multă claritate finalul de an și, implicit, începutul de 2025.
3 idei despre cum să construiești mai bine profilul clienților. Cu Petruța Țuligă, fondator și CEO Parentool
Rubrica #3idei de luna asta este semnată de Petruța Țuligă, fondator și CEO Parentool. În continuare, Petruța oferă 3 idei pe care le-a folosit la Parentool pentru a construi mai bine profilul clienților noștri.
Cum să îți crești vizibilitatea (fără bugete enorme de media)
Mulți antreprenori se întreabă cum anume pot să aibă un start bun în comunicare, fără să facă, de la început, investiții enorme în media. Am încercat să răspundem prin câteva modalități pe care să le iei în considerare, dacă și tu vrei să ai o vizibilitate mai mare, fără să consumi bugete uriașe.
5 lucruri pe care le au în comun afacerile antreprenoriale cu o comunicare bună
Ce au în comun afacerile antreprenoriale cu o comunicare bună? Nu bugetul este întotdeauna criteriul cel mai important. Îți prezentăm 5 lucruri care ni se par și mai relevante – în articolul următor.
3 idei să-ți faci start-up-ul mai interesant pentru jurnaliști. Cu Vlad Andriescu, redactor-șef Start-up.ro
Rubrica #3idei de luna asta îl aduce în fața ta pe Vlad Andriescu, redactor-șef la Start-up.ro și jurnalist cu vechime în mass-media locală. Vlad recomandă câteva lucruri de care să ții cont dacă vrei să-i propui unui jurnalist să scrie o știre despre start-up tău.
Q&A Session. Răspundem la întrebările abonaților #punctCOMM
O sesiune de întrebări și răspunsuri. Întrebările sunt primite de la abonații newsletterului nostru dedicat comunicării pentru antreprenori, #punctCOMM, și vizează provocări legate de promovare și expunere ale antreprenorilor.
3 idei despre cum te poate ajuta un ghostwriter să-ți crești brandul antreprenorial
Rubrica #3idei de luna asta este semnată de Adelina Bălan, Solopreneur, Freelance Content Writer & Ghostwriter cu o abordare personală, etică și strategică. În articolul următor, Adelina scrie despre 3 moduri prin care ghostwriting-ul poate ajuta un antreprenor să-și crească brandul personal.
Așteptări realiste de la activitatea de media relations
Capcana în care pică uneori antreprenorii atunci când vor să fie “în presă” – fără un istoric de comunicare anterior – este generată de urgența de a fi „peste tooot” într-un timp cât mai scurt.
Cele mai bune rezultate vin însă din cu totul altă paradigmă, despre care povestim în articolul de față.
#3idei pentru integrarea inteligenței artificiale în marketing cu Alexandru Negrea (Social Smarts & Saga Space)
Alexandru Negrea este unul dintre cei mai cunoscuți profesioniști din domeniul comunicării online. În articolul următor, Alex recomandă 3 idei despre cum poți să folosești eficient inteligența artificială (AI) în comunicarea online, dacă ești antreprenor.
Gânduri la 3 ani de #punctCOMM
Luna asta, se împlinesc 3 ani de când trimitem, lună de lună, #punctCOMM, newsletterul nostru de comunicare antreprenorială. E un proiect editorial care a apărut din dorința de a-i ajuta pe antreprenori să înțeleagă mai bine cum funcționează comunicarea la firul ierbii.
E un moment bun să facem un exercițiu de introspecție. Iată câteva gânduri despre #punctCOMM: ce ne motivează, cum ne uităm la creștere, ce am învățat în acești 3 ani, cu gândul că va fi util pentru cei care vor să pornească un proiect similar.
#3idei despre cum să ai negocieri mai bune ca antreprenor cu Sabin Gîlceavă, Consilier în negociere și fondator Leverage
Rubrica #3idei de astăzi este semnată de Sabin Gîlceavă, consilier în negociere și fondator Leverage, companie de pregătire, shadowing și reprezentare în negocierea de business. Sabin are o experiență de peste 30 de ani în vânzări, negociere și training, iar în articolul următor inventariază 3 recomandări pentru cum pot negocia mai bine antreprenorii.
Strategie și implementare în comunicare. La ce să fii atent în ambele etape?
Atunci când iei în calcul promovarea brandului tău antreprenorial, cel mai probabil știi deja că te pregătești pentru două etape la fel de importante: un demers strategic, în care să pui bazele a ceea ce urmează să comunici, și implementarea, care să aducă în realitate exercițiul strategic.
În articolul următor, am pus cap la cap o listă de lucruri la care să fii atent, ca antreprenor, în ambele etape ale promovării: strategie și implementare.
24 de recomandări pentru o comunicare mai bună în 2024
Care sunt acele recomandări pentru un antreprenor care vrea să își promoveze mai bine businessul în 2024? De la ce să înceapă, la ce să se uite, ce să ia în calcul?
Am invitat la dialog unii dintre dintre cei mai experimentați oameni de marketing, branding, social media & PR din România și împreună cu ei am inventariat cele mai importante 24 de recomandări de la care poate porni orice antreprenor care își dorește ca anul ăsta să comunice mai bine.
Crafters Series. Oana Odobescu, Fondator & Managing Partner: „Ceea ce fac la Crafters încă mă umple de energie, mă mișcă și mă ține în priză”
Aniversăm 4 ani ca agenție și 9 ani de când suntem pe piață. Cu ocazia asta, am vrut să ne prezentăm fără să ne luăm atât de tare în serios. Așa că ne-am inspirat din structura binecunoscutului chestionar al lui Marcel Proust, căruia i-am dat un twist legat de industria comunicării. Fiecare dintre noi va răspunde acelorași 14 întrebări despre ce ne motivează la ceea ce facem, ce profesioniști admirăm sau după ce filosofie de muncă ne ghidăm.
Crafters Series. Alexandra Enăchescu, Managing Partner & strateg în comunicare: „Mă motivează că am dezvoltat totul bazat pe valorile și credințele noastre reale”
Aniversăm 4 ani ca agenție și 9 ani de când suntem pe piață. Cu ocazia asta, am vrut să ne prezentăm fără să ne luăm atât de tare în serios. Așa că ne-am inspirat din structura binecunoscutului chestionar al lui Marcel Proust, căruia i-am dat un twist legat de industria comunicării. Fiecare dintre noi va răspunde acelorași 14 întrebări despre ce ne motivează la ceea ce facem, ce profesioniști admirăm sau după ce filosofie de muncă ne ghidăm.
Crafters Series. Andreea Iovu, Project Manager și Senior Content Writer: „Am nevoie să știu că munca mea contribuie la schimbări pozitive, reale, în comunitate”
Aniversăm 4 ani ca agenție și 9 ani de când suntem pe piață. Cu ocazia asta, am vrut să ne prezentăm fără să ne luăm atât de tare în serios. Așa că ne-am inspirat din structura binecunoscutului chestionar al lui Marcel Proust, căruia i-am dat un twist legat de industria comunicării. Fiecare dintre noi va răspunde acelorași 14 întrebări despre ce ne motivează la ceea ce facem, ce profesioniști admirăm sau după ce filosofie de muncă ne ghidăm.
Crafters Series. Roxana Dănăilă, Content Writer & PR Specialist: „Mi-aș dori ca textele care pleacă din mâinile mele să nu ajungă niciodată să fie replicate cu ușurință de un AI”
Aniversăm 4 ani ca agenție și 9 ani de când suntem pe piață. Cu ocazia asta, am vrut să ne prezentăm fără să ne luăm atât de tare în serios.