Blog
Salut! Aici e blogul nostru, locul în care scriem despre comunicare, antreprenoriat și intersecția dintre cele două. Oferim insight-uri, săpăm după idei, ne încumetăm la opinii, meșterim recomandări concrete pentru antreprenori curioși. Indiferent de subiectul pe care-l abordăm, avem în minte un lucru: să creăm conținut util, care să-ți aducă valoare. Bine ai venit! 😊
(2/4) De ce ai nevoie atunci când faci planul pentru perioada următoare. 3 idei de la Erika Popliceanu, plan.clar
Acest articol este al doilea material dintr-o serie de 4 articole semnate de Erika Popliceanu, fondatoarea plan.clar, pentru #punctCOMM, cu scopul de a ajuta antreprenorii să navigheze cu mai multă claritate finalul de an și, implicit, începutul de 2025.
Câteva capcane în care cad antreprenorii atunci când încep comunicarea
Ne ocupăm exclusiv de comunicarea brandurilor antreprenoriale de aproape 10 ani, timp în care am văzut cum se conturează câteva elemente comune, atât pentru acele demersuri de comunicare pe care ajungem să le evaluăm ca fiind de succes, cât și pentru cele care se blochează pe parcurs sau ajung, mai devreme sau mai târziu, într-un dead end. Astăzi, povestim despre cele din a doua categorie.
Cum construiești autoritate pe LinkedIn
Cum te folosești de LinkedIn pentru a construi autoritate de brand? Dacă ești un brand antreprenorial B2B care vrea să construiască reputație și credibilitate pe LinkedIn, dincolo de postări laudative, te invităm să citești articolul următor și să înțelegi cum să gestionezi corect comunicarea pe LinkedIn.
(1/4) Cum te reconectezi cu lucrurile pe care le ai de făcut după ce revii din vacanță? 3 idei de la Erika Popliceanu, plan.clar
Acest articol face parte dintr-o serie de 4 materiale semnate de Erika Popliceanu, fondatoarea plan.clar, pentru #punctCOMM, cu scopul de a ajuta antreprenorii să navigheze cu mai multă claritate finalul de an și, implicit, începutul de 2025.
3 idei despre cum să construiești mai bine profilul clienților. Cu Petruța Țuligă, fondator și CEO Parentool
Rubrica #3idei de luna asta este semnată de Petruța Țuligă, fondator și CEO Parentool. În continuare, Petruța oferă 3 idei pe care le-a folosit la Parentool pentru a construi mai bine profilul clienților noștri.
Cum să îți crești vizibilitatea (fără bugete enorme de media)
Mulți antreprenori se întreabă cum anume pot să aibă un start bun în comunicare, fără să facă, de la început, investiții enorme în media. Am încercat să răspundem prin câteva modalități pe care să le iei în considerare, dacă și tu vrei să ai o vizibilitate mai mare, fără să consumi bugete uriașe.
3 idei despre cum să pregătești campaniile de ads pentru toamnă. Cu Dragoș Smeu, Mavericks
Cum pregătești campaniile de ad-uri pentru toamna asta? Chiar dacă pare departe, e bine să pregătești și să planifici lucrurile din timp. Oferă câteva recomandări Dragoș Smeu, fondator Mavericks.
„Vrem și noi niște texte pentru site”. Ce este în spatele unui proces de content writing reușit
Dacă și tu te-ai întrebat de ce să îți bați capul cu textele de site sau dacă te interesează cum să ai un conținut mai bun, îți răspundem în cele ce urmează. Ce se află în spatele unui proces de content writing reușit și de ce nu este totul doar despre o înșiruire de cuvinte?
5 lucruri pe care le au în comun afacerile antreprenoriale cu o comunicare bună
Ce au în comun afacerile antreprenoriale cu o comunicare bună? Nu bugetul este întotdeauna criteriul cel mai important. Îți prezentăm 5 lucruri care ni se par și mai relevante – în articolul următor.
3 idei despre cum să alegi KOLs pentru brandul tău antreprenorial. Cu Andra Nistor, Coordonator marketing
Cele #3idei vin, de data asta, din partea Andrei Nistor, Coordonator Marketing pentru Departamentul de Agricultură al Ambasadei SUA. Andra explică criteriile ei atunci când alege KOLs (key opinion leaders) cu care colaborează, de ce ține cont și la ce se uită.
3 idei să-ți faci start-up-ul mai interesant pentru jurnaliști. Cu Vlad Andriescu, redactor-șef Start-up.ro
Rubrica #3idei de luna asta îl aduce în fața ta pe Vlad Andriescu, redactor-șef la Start-up.ro și jurnalist cu vechime în mass-media locală. Vlad recomandă câteva lucruri de care să ții cont dacă vrei să-i propui unui jurnalist să scrie o știre despre start-up tău.
Q&A Session. Răspundem la întrebările abonaților #punctCOMM
O sesiune de întrebări și răspunsuri. Întrebările sunt primite de la abonații newsletterului nostru dedicat comunicării pentru antreprenori, #punctCOMM, și vizează provocări legate de promovare și expunere ale antreprenorilor.
3 idei despre cum te poate ajuta un ghostwriter să-ți crești brandul antreprenorial
Rubrica #3idei de luna asta este semnată de Adelina Bălan, Solopreneur, Freelance Content Writer & Ghostwriter cu o abordare personală, etică și strategică. În articolul următor, Adelina scrie despre 3 moduri prin care ghostwriting-ul poate ajuta un antreprenor să-și crească brandul personal.
Așteptări realiste de la activitatea de media relations
Capcana în care pică uneori antreprenorii atunci când vor să fie “în presă” – fără un istoric de comunicare anterior – este generată de urgența de a fi „peste tooot” într-un timp cât mai scurt.
Cele mai bune rezultate vin însă din cu totul altă paradigmă, despre care povestim în articolul de față.
#3idei pentru integrarea inteligenței artificiale în marketing cu Alexandru Negrea (Social Smarts & Saga Space)
Alexandru Negrea este unul dintre cei mai cunoscuți profesioniști din domeniul comunicării online. În articolul următor, Alex recomandă 3 idei despre cum poți să folosești eficient inteligența artificială (AI) în comunicarea online, dacă ești antreprenor.
Gânduri la 3 ani de #punctCOMM
Luna asta, se împlinesc 3 ani de când trimitem, lună de lună, #punctCOMM, newsletterul nostru de comunicare antreprenorială. E un proiect editorial care a apărut din dorința de a-i ajuta pe antreprenori să înțeleagă mai bine cum funcționează comunicarea la firul ierbii.
E un moment bun să facem un exercițiu de introspecție. Iată câteva gânduri despre #punctCOMM: ce ne motivează, cum ne uităm la creștere, ce am învățat în acești 3 ani, cu gândul că va fi util pentru cei care vor să pornească un proiect similar.
#3idei despre cum să ai negocieri mai bune ca antreprenor cu Sabin Gîlceavă, Consilier în negociere și fondator Leverage
Rubrica #3idei de astăzi este semnată de Sabin Gîlceavă, consilier în negociere și fondator Leverage, companie de pregătire, shadowing și reprezentare în negocierea de business. Sabin are o experiență de peste 30 de ani în vânzări, negociere și training, iar în articolul următor inventariază 3 recomandări pentru cum pot negocia mai bine antreprenorii.
Strategie și implementare în comunicare. La ce să fii atent în ambele etape?
Atunci când iei în calcul promovarea brandului tău antreprenorial, cel mai probabil știi deja că te pregătești pentru două etape la fel de importante: un demers strategic, în care să pui bazele a ceea ce urmează să comunici, și implementarea, care să aducă în realitate exercițiul strategic.
În articolul următor, am pus cap la cap o listă de lucruri la care să fii atent, ca antreprenor, în ambele etape ale promovării: strategie și implementare.
24 de recomandări pentru o comunicare mai bună în 2024
Care sunt acele recomandări pentru un antreprenor care vrea să își promoveze mai bine businessul în 2024? De la ce să înceapă, la ce să se uite, ce să ia în calcul?
Am invitat la dialog unii dintre dintre cei mai experimentați oameni de marketing, branding, social media & PR din România și împreună cu ei am inventariat cele mai importante 24 de recomandări de la care poate porni orice antreprenor care își dorește ca anul ăsta să comunice mai bine.
Crafters Series. Oana Odobescu, Fondator & Managing Partner: „Ceea ce fac la Crafters încă mă umple de energie, mă mișcă și mă ține în priză”
Aniversăm 4 ani ca agenție și 9 ani de când suntem pe piață. Cu ocazia asta, am vrut să ne prezentăm fără să ne luăm atât de tare în serios. Așa că ne-am inspirat din structura binecunoscutului chestionar al lui Marcel Proust, căruia i-am dat un twist legat de industria comunicării. Fiecare dintre noi va răspunde acelorași 14 întrebări despre ce ne motivează la ceea ce facem, ce profesioniști admirăm sau după ce filosofie de muncă ne ghidăm.
Crafters Series. Alexandra Enăchescu, Managing Partner & strateg în comunicare: „Mă motivează că am dezvoltat totul bazat pe valorile și credințele noastre reale”
Aniversăm 4 ani ca agenție și 9 ani de când suntem pe piață. Cu ocazia asta, am vrut să ne prezentăm fără să ne luăm atât de tare în serios. Așa că ne-am inspirat din structura binecunoscutului chestionar al lui Marcel Proust, căruia i-am dat un twist legat de industria comunicării. Fiecare dintre noi va răspunde acelorași 14 întrebări despre ce ne motivează la ceea ce facem, ce profesioniști admirăm sau după ce filosofie de muncă ne ghidăm.
Crafters Series. Andreea Iovu, Project Manager și Senior Content Writer: „Am nevoie să știu că munca mea contribuie la schimbări pozitive, reale, în comunitate”
Aniversăm 4 ani ca agenție și 9 ani de când suntem pe piață. Cu ocazia asta, am vrut să ne prezentăm fără să ne luăm atât de tare în serios. Așa că ne-am inspirat din structura binecunoscutului chestionar al lui Marcel Proust, căruia i-am dat un twist legat de industria comunicării. Fiecare dintre noi va răspunde acelorași 14 întrebări despre ce ne motivează la ceea ce facem, ce profesioniști admirăm sau după ce filosofie de muncă ne ghidăm.
Crafters Series. Roxana Dănăilă, Content Writer & PR Specialist: „Mi-aș dori ca textele care pleacă din mâinile mele să nu ajungă niciodată să fie replicate cu ușurință de un AI”
Aniversăm 4 ani ca agenție și 9 ani de când suntem pe piață. Cu ocazia asta, am vrut să ne prezentăm fără să ne luăm atât de tare în serios.
3 idei despre o comunicare mai bună în social media. Cu Adina Jipa, fondator Socialinsider
Adina Jipa este fondator și CMO Socialinsider. Împărtășește în continuare 3 idei pragmatice despre cum pot brandurile antreprenoriale să comunice mai bine în social media.
Cele mai frecvente prejudecăți despre comunicare ale antreprenorilor
Descoperă în articolul următor care sunt principalele prejudecăți despre comunicare pe care le au antreprenorii. Le dezbatem pe rând și ne uităm la zonele în care comunicarea poate fi uneori greșit înțeleasă.
3 idei despre cum să te gândești la costuri dacă ai un business B2B
Emanuel Martonca este expert în pricing și fondatorul Soft Fight, primul sistem expert de calcul dinamic al prețurilor pentru software B2B. Pentru rubrica #3idei, Emanuel oferă 3 perspective despre cum ne putem uita la costuri dacă avem un business B2B.
Cum umanizezi comunicarea unei organizații antreprenoriale B2B
Un brand își poate articula latura umană în multe feluri. Iată câteva direcții ușor de pus în practică și la îndemâna oricărei organizații antreprenoriale B2B care își dorește o prezență mai umană în relația cu stakeholderii săi.
3 idei despre gândirea laterală în marketing. Cu Matei Psatta, CMO Blindspot
3 idei despre gândirea laterală în marketing, cu Matei Psatta, CMO Blindspot. Ce este, ce nu este gândirea laterală și cum poate fi ea aplicată cu succes în marketing – în articolul următor.
Comunicarea Crafters. Studiu de caz
Despicăm firul în patru și analizăm cum am gândit comunicarea Crafters, ocazie cu care sperăm că orice antreprenor – indiferent de industrie – să își poată lua inspirație, insight-uri și recomandări hands-on. Bonus: la finalul materialului, găsești pentru download și prezentarea pe marginea căreia am povestit la STUP.
3 idei pentru un brand de angajator consistent. Cu Raluca Dumitra, Head of Marketing eJobs
Cele 3 idei de luna asta sunt semnate de Raluca Dumitra, Head of Marketing la e-Jobs. Raluca împărtășește 3 recomandări pentru un employer branding consistent, pe care orice antreprenor le poate pune în practică.
3 lucruri despre comunicarea pe LinkedIn a brandului tău antreprenorial
Comunicarea pe LinkedIn pentru brandul tău antreprenorial: cum o gândești, ce strategii să ai în vedere și cum te faci remarcat? Citește despre toate aceste lucruri în materialul următor.
3 idei despre viitorul în social media. Cu Cristian Manafu, Trainer și consultant în social media
Cristian Manafu, trainer și consultant în social media & Fondator Evensys, inventariază, pentru rubrica noastră #3idei, trei trenduri în social media pe care orice antreprenor preocupat de viitor ar trebui să le cunoască.
Strategii de refolosire a conținutului existent
Ce înseamnă „content repurposing”? Care sunt cele mai eficiente strategii de refolosire a conținutului deja existent în comunicare? Le dezbatem pe larg în articolul următor.
3 idei ca să fii un lider mai bun în compania ta
#3idei despre ce înseamnă să fii un lider mai bun în businessul tău antreprenorial. Recomandările sunt semnate de Catrinel Dumitru, coach și strateg de business.
Descoperă-le pe toate în materialul următor 👇
De ce eșuează uneori relația client-agenție. Câteva scenarii
O relație profesională se poate bloca din mai multe motive. Trecem în revistă câteva dintre aceste scenarii, din perspectiva agenției, cu gândul de a contribui la relații de muncă mai bune și mai sănătoase.
#3idei despre o cultură organizațională puternică în mediul antreprenorial cu Iuliana Stan, Human Synergistics
Iuliana Stan, Managing Partner Human Synergistics România, împărtășește în articolul următor 3 recomandări pentru o cultură organizațională puternică.
Planul editorial. Ce conține și cum îl conturezi
Despre planul editorial: ce este, după ce principii îl organizezi, ce incluzi în el și cum îl conturezi, cu exemple concrete de la care să începi și la care să te raportezi.
Am explicat pe larg în materialul care urmează. 👇
#3idei despre marketingul personalizat. Cu Andrei Cismaru, Head of CRM and Digital @ PENNY Romania
Luna asta, rubrica #3idei este semnată de Andrei Cismaru, care împărtășește 3 recomandări despre marketing personalizat și interacțiune digitală, pentru o relație mai bună cu clienții sau utilizatorii tăi. Click & learn 👇
Lucruri esențiale într-o strategie de comunicare
Sărim peste ce înseamnă și la ce ajută o strategie de comunicare și punctăm direct câteva lucruri care ni se par must-have în procesul de gândire a planului de comunicare – indiferent de industrie, dimensiunea business-ului sau bugetul pe care-l ai.
Iată care sunt 👇
#3idei pentru un conținut audio relevant. Cu Sabina Varga, Content Strategist & Podcaster
Rubrica #3idei de luna asta este semnată de Sabina Varga. Sabina este copywriter, content strategist cu 15 ani de experiență și gazda Zest Podcast din 2019, iar în continuare împărtășește 3 recomandări pentru un conținut audio relevant.
Cum construiești o reputație bună pentru brandul sau businessul tău antreprenorial
6 lucruri prin care construiești o reputație mai bună pentru brandul sau businessul tău antreprenorial, cu ajutorul comunicării.
#3idei despre strategia de marketing. Cu Mădălina Vasiu, Strateg de marketing
Trei idei de care să ții cont pentru o strategie de marketing bine gândită – cu Mădălina Vasiu, Strateg de Marketing.
PR vs. Marketing. Cine ce face?
PR versus marketing. Cine ce face? Cu ce fel de obiective lucrează PR-ul, dar marketingul? Ce fel de acțiuni sunt specifice pentru fiecare în parte? Când ai nevoie de marketing și când de PR? Despicăm firul în patru în materialul următor.
Când știi că ai nevoie de comunicare și ce trebuie să ai pus la punct înainte de-a începe?
Ce e nevoie să fie pus la punct în business-ul tău antreprenorial înainte de a începe comunicarea? Care sunt cele mai frecvente situații și scenarii în care comunicarea aduce valoare?
#3idei pentru o poveste jurnalistică valoroasă. Cu Elena Vrabie, jurnalist The Recursive
Trei idei despre ce face o poveste jurnalistică să fie valoroasă. Recomandări concrete semnate de Elena Vrabie, jurnalist The Recursive.
#3idei despre branding personal. Cu Iulia Rotărescu, Holcim România
#3idei pragmatice despre comunicarea brandului personal – cu Iulia Rotărescu, Holcim România. Descoperă-le într-un nou articol din seria #3idei, de la invitata noastră.
👇
7 trenduri în PR și comunicare la care să fii atent în 2023
Ce urmează pentru comunicare & PR în 2023? La ce să fii atent și ce trenduri să iei în calcul în promovarea brandului tău? La toate răspundem cu 7 recomandări practice de care să ții cont în continuare.
TREIsprezece idei despre comunicarea de criză. Cu Roxana Hurducaș, marcomm auditor & consultant
Rubrica #3idei despre comunicarea de criză: cu Roxana Hurducaș, marcomm auditor & consultant. Despre ce înseamnă și care sunt regulile comunicării de criză
Implementarea în comunicare. Project managementul makes it or breakes it
Ce rol are project managementul în etapa de implementare? Ce înseamnă un project management bun, cum îl evaluezi și ce plus valoare poate aduce: despre toate acestea citești în articolul următor de la noi de pe blog.
#3Idei prin care brandurile antreprenoriale pot să-și îmbunătățească conținutul. Cu Natalia Manolescu, Content Marketer
Natalia Manolescu, Content Marketer, semnează astăzi rubrica #3Idei și ofertă recomandări hands-on pentru brandurile antreprenoriale vor să-și îmbunătățească conținutul de pe site.
Cum măsurăm rezultatele din PR & comunicare
Cum ne setăm obiective realiste și cum facem măsurători relevante?
Dacă e o întrebare care te frământă atunci când te gândești la efortul de PR și promovare, află mai multe din articolul nostru.
👇
#3idei despre un website bun. Cu Alex Filoti de la Happy Advertising
Trei idei despre un website bun. Alex Filoti, CEO Happy Advertising, esențializează cele 3 lucruri pe care orice fel de site trebuie să le bifeze.
#3idei este seria noastră de recomandări practice și esențializate, pentru o comunicare mai bună.
Cum construiești un brand personal coerent
Un proces coerent de branding personal vine cu o bună cunoaștere și înțelegere a unor pași pe care e important să ți-i asumi, dacă vrei ca rezultatul să fie armonios și integrat cu obiectivele mai mari ale businessului pe care-l reprezinți.
Află mai multe din articolul nostru.
3 tactici utile de PR și media relations
Comunicarea și PR-ul sunt într-o continuă schimbare, însă există anumite instrumente care, implementate corect, și-au păstrat eficiența de-a lungul timpului.
Citește în articolul următor despre 3 dintre cele mai des întâlnite tactici de PR și media relations. 👆
Cum aleg clienții echipa de comunicare
Cum aleg antreprenorii echipa de comunicare cu care să colaboreze? Ne-au răspuns 5 factori de decizie despre ce este important pentru ei și de ar renunța la o relație de colaborare cu o agenție. Află mai multe de la: Andrei Borțun, Mariana Garștea, Andrei Romanescu, Valentina Ungureanu și Angela Ghircoiaș.
La ce să te uiți când alegi o echipă de comunicare
10 întrebări la care să-ți răspunzi înainte să alegi echipa de comunicare. La ce să te uiți când începi o colaborare.
În acest articol, am pus la punct un ghid cu întrebări pe care să ți le pui, dacă ești antreprenor și te întrebi dacă ești pregătit de un efort susținut de comunicare care să merite cu adevărat timpul, răbdarea și resursele tale.
Q&A Session. Răspundem la 5 întrebări primite de la antreprenori
În ediția aniversară #punctCOMM, v-am întrebat care sunt curiozitățile, întrebările și nelămuririle pe care le aveți în materie de comunicare pentru business-ul vostru antreprenorial.
Le-am selectat pe cele mai relevante, la care răspundem în cele ce urmează.
Căutăm Content Writer @ Crafters
Vrem să ne extindem forțele alături de un content writer cu minimum 3 ani de experiență anterioară de agenție, jurnalism sau freelancing. Căutăm un om cu drag de scris, care să creeze povești convingătoare pentru canalele de comunicare ale clienților noștri.
Iată câteva lucruri importante despre acest rol 👆
Căutăm PR Executive @ Crafters
Vrem să aducem alături de noi un specialist în PR, cu minimum 1-2 ani de experiență anterioară de agenție sau în presă, musai un om bun, alături de care să ajutăm mai multe business-uri antreprenoriale să comunice coerent, consistent și cu sens.
Mai multe detalii despre ce urmează să faci și cum e să lucrezi la noi, în articol.
Cum dai voce brandului tău
Unul dintre principiile după care ne ghidăm în comunicare este despre a descoperi cine sunt vocile proiectelor pentru care urmează să comunicăm, ce fel de povești pot spune, cum pot să fie o oglindă reală pentru brandurile pe care le creștem.
Iată câteva exemple aplicate despre cum să dai voce brandului tău în comunicare.
5 trenduri pe care să le integrezi în comunicarea din 2022
Am ales 5 idei despre care specialiștii din comunicare, conținut și PR vorbesc cel mai des când se gândesc la anul care tocmai a început și despre care credem că se potrivesc la fel de bine și companiilor antreprenoriale, nu doar brandurilor deja established. Let’s dive in.
Momentele lui 2021. Cu ce rămânem după ce tragem linie
Facem bilanțul anului pe care tocmai l-am închis și recapitulăm lucrurile bune care au rămas cu noi din 2021. Iată care au fost, așadar, highlight-urile lui 2021, adică momentele de avânt, de vârf, de sens și de bucurie, datorită cărora putem spune că încheiem cu bine un an complicat.
5 lucruri pe care le-am făcut anul ăsta și care ne-au ajutat să creștem
Facem un exercițiu onest despre cum s-a simțit 2021 pe baricadele Crafters, în speranța că oricine e parte dintr-un proiect antreprenorial va găsi ceva cu care să rezoneze sau la care să se gândească mai atent atunci când își pune pe agendă cum vrea să arate 2022.
Termen scurt versus termen lung în comunicare
Este tentant să ne uităm la o strategie pe termen scurt pentru rezultatele imediate pe care le aduce. Cu toate astea, știm că doar o gândire pe termen lung ne oferă claritatea de a construi coerent și libertatea de a ne asuma obiective dincolo de lungul brațului. Ce facem în cazul ăsta, cum ne împărțim bugetele, pe ce orizont de timp pariem?
3 cheltuieli de avut în vedere pentru o comunicare solidă
Deschidem discuția despre bugete cu 3 acțiuni de comunicare importante, în care – din experiența noastră – e important să investești corespunzător, chiar și atunci când simți că orice economie contează.
Descoperă insight-uri și detalii în articolul următor.
Căutăm 2 colegi noi: PR Specialist cu experiență & Social Media Executive
Încheiem anul în forță și sperăm să începem 2022 tot așa. 🎉 Pentru ca asta să se-ntâmple, căutăm să aducem în echipă doi crafteri talentați, care vor să facă treabă bună în PR și în social media pe proiecte antreprenoriale. Află toate detaliile în articol.
4 blocaje într-o relație agenție-client și cum să le gestionezi
Uneori, relația de colaborare cu echipa de comunicare poate să se blocheze în diferite puncte.
Care sunt cele mai frecvente blocaje? Cum le depășești? Ce e de făcut? Ce poate face fiecare parte să se asigure că lucrează bine împreună?
Strategia de loializare a brandului tău antreprenorial. Cum o gândești?
Dincolo de discounturi, de puncte de fidelitate sau de carduri de loyalty, ce înseamnă, de fapt, o strategie de loializare cu adevărat potrivită pentru brandul tău? Iată 4 idei ușor de implementat de antreprenori.
Cum te diferențiezi prin mesajele de brand?
Dacă vrei să te diferențiezi, ai nevoie de mesaje deștepte, convingătoare și doar ale tale.
Crearea lor însă nu este întotdeauna o muncă ușoară.
Află din articolul următor care sunt pașii spre crearea unor mesaje de brand.
Andreea Iovu, Startarium: „Nu rata nicio ocazie să ții un pitch”
Astăzi atacăm direct subiectul comunicării în antreprenoriat alături de un specialist care înțelege la firul ierbii cum funcționează lucrurile în lumea start-up-urilor. Povestim cu Andreea Iovu despre oportunități de comunicare, metorat și resurse pentru antreprenori.
Ce să faci și ce nu atunci când pornești un newsletter
Un material plin de exemple și recomandări practice pentru atunci când te gândești să pornești propriul newsletter de brand. Care e diferența dintre un mail comercial și un newsletter, care sunt regulile de bază, câte tipologii de newsletter există și ce presupune fiecare?
Andrei Lasc, Creative Director: „Degeaba ai un branding mișto dacă afacerea ta nu e funcțională.”
Astăzi stăm de vorbă cu Andrei Lasc, Freelance Creative Director, un rol care îmbină designul și copywritingul pe proiecte de branding și comunicare.
Elena Ghiniță, Specialist LinkedIn: „LinkedIn este un joc pe termen lung”
Un interviu cu Elena Ghiniță, specialist în comunicare B2B pe LinkedIn, despre cum comunici pe LinkedIn, care sunt principiile de bază și cele mai utile instrumente pe care le poți folosi ca să-ți crești pagina de companie.
Recrutăm PR Executive cu 3 ani de experiență
Ne mărim echipa. Căutăm un om de comunicare priceput, cu 3-4 ani de experiență în PR și media relations, alături de care să ne extindem forțele și să ajutăm și mai mulți antreprenori să comunice pragmatic, consistent și coerent lună de lună.
Mădălina Cocea, specialist în comunicare științifică: „Jargonul acționează ca un foarfece: unde apar cuvintele tehnice, acolo se taie firul comunicării”
Un interviu despre cum comunici accesibil subiecte complicate.
Vania Pierșinaru, specialist comunicare & video: „Să faci un *filmuleț* fără un scop precis înseamnă bani aruncați pe fereastră”
Un interviu despre crearea de conținut video pentru brandurile antreprenoriale – cu Vania Pierșinaru.
Carla Moss, specialist branding: „După definirea brandului, fiecare business care vrea să crească trebuie să ia comunicarea în serios”
Un interviu cu Carla Moss despre strategia de brand pentru businessurile antreprenoriale.
Strategia de conținut pentru brandurile antreprenoriale. Un ghid complet
Un ghid complet despre strategia de conținut pentru brandurile antreprenoriale. Au contribuit: Andra Zaharia, Codruț Baciu și Elena Stoica.
Raluca Gavrilescu, Naming Specialist: „Fără cercetare se obțin foarte rar rezultate în naming și în comunicare”
Numele corect pentru brandul tău? Raluca Gavrilescu povestește despre culisele procesului de naming pentru brandurile antreprenoriale.
Cristian China-Birta, consultant social media: „Cel mai important asset pentru un antreprenor este bugetul de marketing”
Despre social media și influencer marketing – într-un interviu #FridayBlend – cu Cristian China Birta.
Ioana Dodan, Arhitect și Fotograf de Brand Personal: „Nimeni nu cumpără de la oameni pentru care totul e perfect mereu”
Despre cum construim branduri personale vizuale în online. Cu Ioana Dodan.
Claudiu Jojatu, strateg în comunicare digitală: „O strategie exemplară poate fi omorâtă de o implementare slabă”
Despre strategia de digital marketing și lead generation – într-un interviu cu Claudiu Jojatu.
Comunicatul de presă. Bune practici oferite de 3 jurnaliști cu experiență
Tactic, dacă ești antreprenor, iată de ce anume ar trebui să ții cont dacă vrei să trimiți un comunicat de presă. Citește un ghid concis cu cele mai bune practici oferite de 3 jurnaliști cu experiență.
Oana Filip, community builder: „O comunitate nu este o pastilă-minune pe care poți să o folosești ca să rezolvi orice”
Un interviu cu Oana Filip, despre ce-nseamnă cu adevărat o comunitate.
Alexandra Andrei, Head of Research, Communication & Social Media: „Poți trage o concluzie legată de eficiența online-ului în business-ul tău după cel puțin 3-6 luni de activități susținute”
Radu Glonț, trainer în negociere: „Cel mai important lucru care trebuie să existe în negocierea dintre client și echipa de comunicare este încrederea”
Oana Botezatu, jurnalistă și antreprenoare: “Să scrii despre ceva e, până la urmă, ușor. Dar să convingi oamenii să plătească – aici e ceva de muncă”
Despre conținut bine scris.
Alexandru Purcărea, designer grafic: „Etapa de documentare poate dura uneori mai mult decât procesul de creație”
Un interviu despre rolul și impactul designului în comunicare.
3 greșeli frecvente în comunicare și cum să le gestionezi. Recomandările a 3 specialiști
Trei specialiști ne-au povestit despre greșelile de care s-au lovit cel mai des în colaborările lor cu clienții din zona antreprenorială.
Sînziana Boaru-Gîrjob, Senior PR Manager: „Convingerea că PR-ul ține loc de canal de vânzare este dăunătoare”
Despre PR, relevanță și cum a evoluat rolul omului de comunicare astăzi cu Sînziana Boaru-Gîrjob.
Ioana Zvâc, digital strategist: „Strategia elimină alegerile bazate pe convingeri personale”
În ediția de azi, răspunde la întrebări Ioana Zvâc, jumătatea fondatoare Dume de Mestecat, digital strategist și specialist în social media.
O strategie de comunicare corectă (Ghid gratuit)
Strategia te ajută să clarifici lucruri importante despre brandul tău. Ți-am pregătit un ghid cu toate întrebările de care ai nevoie ca să-ți construiești strategia de comunicare pe cont propriu.
Laura Ionescu, senior copywriter: “Ce înseamnă să fii altfel? Când ceri asta, când vrei asta, devii la fel ca toți ceilalți”
Despre creativitate, strategie și scris cu Laura Ionescu.
Vlad Craioveanu, Impact Hub: „Mă uit la 2021 ca la teatru. Cu o față care râde și una care plânge”
Am povestit pe larg cu Vlad Craioveanu despre cum a navigat prin zig-zag-ul pandemiei.
La ce să te aștepți în primele 6 luni de promovare? Răspund 4 specialiști în comunicare și marketing
Un articol pe mai multe voci despre cum să te uiți realist la primele 6 luni de comunicare și promovare.
Xenia Muntean, Planable: „Chiar și atunci când intensitatea emoțiilor a fost foarte ridicată, ne-am uitat mereu la ce ne spun datele”
Un interviu în profunzime cu Xenia Muntean, CEO Planable.
Lansăm .COMM, primul newsletter despre comunicare pentru antreprenori
Am creat newsletterul .COMM (punct COMM), punctul de intersecție dintre comunicare și antreprenoriat.
Documentare în comunicare. Cine sunt competitorii tăi?
Un material despre cum îți definești și analizezi competitorii înainte să începi un proces de comunicare strategică. La ce te uiți și cum iei decizii?
Comunicarea în 2021: ce s-a schimbat și ce urmează. Sfaturile a 5 specialiști în comunicare, branding și marketing
Ce s-a schimbat în ultima perioadă și cum arată comunicarea în acest an.
Răzvan Drăgoi, The Trainers: „Aveam nevoie de un 2020, mai ales pentru procesele din interiorul organizațiilor”
Răzvan Drăgoi povestește cum trece prin pandemie din rolul său dublu – de antreprenor și de manager.
2020: ce-a fost greu, ce-a fost ușor, ce-a fost bine și ce-am învățat
Cum a fost și cum s-a simțit 2020 pentru echipa noastră.
Lecțiile unui an de business în pandemie.
Dragoș Smeu, Mavericks: „Am avut cam o lună și jumătate de scădere, după care am revenit pe creștere”
Un interviu în profuzime cu Dragoș Smeu despre ce înseamnă să fii antreprenor în vreme de pandemie.
Sabin Gîlceavă, Leverage: „Uneori, ai tendința să te culci pe-o ureche. Contextul ăsta ne-a forțat pe toți să fim mai agili”
Un interviu cu Sabin Gîlceavă din seria Antreprenor în pandemie.
[Studiu de caz] Comunicare internă pe timp de pandemie pentru o companie cu 250+ angajați
Comunicare în pandemie cu o echipă de 250+ oameni. Campanie premiată cu Silver la PR Award 2020.
Documentare în comunicare. Cine este audiența ta?
Un articol despre cum îți poți cunoaște mai bine audiența înainte de a-ncepe comunicarea, folosind instrumente simple, care îți sunt la îndemână.
Întrebări pe care să ți le pui înainte să alegi o echipă de comunicare
Un ghid cu 7 întrebări la care să-ți răspunzi ca să decizi dacă ești pregătit pentru un efort susținut de comunicare împreună cu o echipă externalizată.
[#Insight] Cum dai un brief bun agenției de comunicare
Un articol despre ce-i un brief de comunicare, cum poți să faci să iasă brieful bun și care sunt lucrurile la care trebuie să te gândești înainte să-ncepi comunicarea.
Căutăm Content Writer full-time
Ne mărim echipa. Căutăm un om cu drag de scris, care să creeze povești convingătoare pentru canalele de comunicare ale clienților noștri: facebook, instagram, blog, e-mail etc.
Comunicarea nu rezolvă orice
Credem că e important să avem discuții deschise și transparente și despre ce nu poate să facă comunicarea, pentru că există situații în care aceasta nu funcționează.
Cum anunți intern că există colegi testați pozitiv cu COVID-19
Scurt ghid de comunicare internă pentru atunci când unul dintre colegii tăi te va anunța că a fost testat pozitiv cu noul coronavirus.
[#Insight] Cum construiești o strategie de comunicare
Ce este o strategie de comunicare, de ce este importantă, care sunt pașii prin care treci ca să o creezi, ce întrebări trebuie să-ți spui, cum îți ajută brandul pe termen lung.