Blog
Salut! Aici e blogul nostru, locul în care scriem despre comunicare, antreprenoriat și intersecția dintre cele două. Oferim insight-uri, săpăm după idei, ne încumetăm la opinii, meșterim recomandări concrete pentru antreprenori curioși. Indiferent de subiectul pe care-l abordăm, avem în minte un lucru: să creăm conținut util, care să-ți aducă valoare. Bine ai venit! 😊
La ce să te uiți când alegi o echipă de comunicare
10 întrebări la care să-ți răspunzi înainte să alegi echipa de comunicare. La ce să te uiți când începi o colaborare.
În acest articol, am pus la punct un ghid cu întrebări pe care să ți le pui, dacă ești antreprenor și te întrebi dacă ești pregătit de un efort susținut de comunicare care să merite cu adevărat timpul, răbdarea și resursele tale.
Q&A Session. Răspundem la 5 întrebări primite de la antreprenori
În ediția aniversară #punctCOMM, v-am întrebat care sunt curiozitățile, întrebările și nelămuririle pe care le aveți în materie de comunicare pentru business-ul vostru antreprenorial.
Le-am selectat pe cele mai relevante, la care răspundem în cele ce urmează.
Căutăm Content Writer @ Crafters
Vrem să ne extindem forțele alături de un content writer cu minimum 3 ani de experiență anterioară de agenție, jurnalism sau freelancing. Căutăm un om cu drag de scris, care să creeze povești convingătoare pentru canalele de comunicare ale clienților noștri.
Iată câteva lucruri importante despre acest rol 👆
Căutăm PR Executive @ Crafters
Vrem să aducem alături de noi un specialist în PR, cu minimum 1-2 ani de experiență anterioară de agenție sau în presă, musai un om bun, alături de care să ajutăm mai multe business-uri antreprenoriale să comunice coerent, consistent și cu sens.
Mai multe detalii despre ce urmează să faci și cum e să lucrezi la noi, în articol.
Cum dai voce brandului tău
Unul dintre principiile după care ne ghidăm în comunicare este despre a descoperi cine sunt vocile proiectelor pentru care urmează să comunicăm, ce fel de povești pot spune, cum pot să fie o oglindă reală pentru brandurile pe care le creștem.
Iată câteva exemple aplicate despre cum să dai voce brandului tău în comunicare.
5 trenduri pe care să le integrezi în comunicarea din 2022
Am ales 5 idei despre care specialiștii din comunicare, conținut și PR vorbesc cel mai des când se gândesc la anul care tocmai a început și despre care credem că se potrivesc la fel de bine și companiilor antreprenoriale, nu doar brandurilor deja established. Let’s dive in.
Momentele lui 2021. Cu ce rămânem după ce tragem linie
Facem bilanțul anului pe care tocmai l-am închis și recapitulăm lucrurile bune care au rămas cu noi din 2021. Iată care au fost, așadar, highlight-urile lui 2021, adică momentele de avânt, de vârf, de sens și de bucurie, datorită cărora putem spune că încheiem cu bine un an complicat.
5 lucruri pe care le-am făcut anul ăsta și care ne-au ajutat să creștem
Facem un exercițiu onest despre cum s-a simțit 2021 pe baricadele Crafters, în speranța că oricine e parte dintr-un proiect antreprenorial va găsi ceva cu care să rezoneze sau la care să se gândească mai atent atunci când își pune pe agendă cum vrea să arate 2022.
Termen scurt versus termen lung în comunicare
Este tentant să ne uităm la o strategie pe termen scurt pentru rezultatele imediate pe care le aduce. Cu toate astea, știm că doar o gândire pe termen lung ne oferă claritatea de a construi coerent și libertatea de a ne asuma obiective dincolo de lungul brațului. Ce facem în cazul ăsta, cum ne împărțim bugetele, pe ce orizont de timp pariem?
3 cheltuieli de avut în vedere pentru o comunicare solidă
Deschidem discuția despre bugete cu 3 acțiuni de comunicare importante, în care – din experiența noastră – e important să investești corespunzător, chiar și atunci când simți că orice economie contează.
Descoperă insight-uri și detalii în articolul următor.
Căutăm 2 colegi noi: PR Specialist cu experiență & Social Media Executive
Încheiem anul în forță și sperăm să începem 2022 tot așa. 🎉 Pentru ca asta să se-ntâmple, căutăm să aducem în echipă doi crafteri talentați, care vor să facă treabă bună în PR și în social media pe proiecte antreprenoriale. Află toate detaliile în articol.
4 blocaje într-o relație agenție-client și cum să le gestionezi
Uneori, relația de colaborare cu echipa de comunicare poate să se blocheze în diferite puncte.
Care sunt cele mai frecvente blocaje? Cum le depășești? Ce e de făcut? Ce poate face fiecare parte să se asigure că lucrează bine împreună?
Strategia de loializare a brandului tău antreprenorial. Cum o gândești?
Dincolo de discounturi, de puncte de fidelitate sau de carduri de loyalty, ce înseamnă, de fapt, o strategie de loializare cu adevărat potrivită pentru brandul tău? Iată 4 idei ușor de implementat de antreprenori.
Cum te diferențiezi prin mesajele de brand?
Dacă vrei să te diferențiezi, ai nevoie de mesaje deștepte, convingătoare și doar ale tale.
Crearea lor însă nu este întotdeauna o muncă ușoară.
Află din articolul următor care sunt pașii spre crearea unor mesaje de brand.
Andreea Iovu, Startarium: „Nu rata nicio ocazie să ții un pitch”
Astăzi atacăm direct subiectul comunicării în antreprenoriat alături de un specialist care înțelege la firul ierbii cum funcționează lucrurile în lumea start-up-urilor. Povestim cu Andreea Iovu despre oportunități de comunicare, metorat și resurse pentru antreprenori.
Ce să faci și ce nu atunci când pornești un newsletter
Un material plin de exemple și recomandări practice pentru atunci când te gândești să pornești propriul newsletter de brand. Care e diferența dintre un mail comercial și un newsletter, care sunt regulile de bază, câte tipologii de newsletter există și ce presupune fiecare?
Andrei Lasc, Creative Director: „Degeaba ai un branding mișto dacă afacerea ta nu e funcțională.”
Astăzi stăm de vorbă cu Andrei Lasc, Freelance Creative Director, un rol care îmbină designul și copywritingul pe proiecte de branding și comunicare.
Elena Ghiniță, Specialist LinkedIn: „LinkedIn este un joc pe termen lung”
Un interviu cu Elena Ghiniță, specialist în comunicare B2B pe LinkedIn, despre cum comunici pe LinkedIn, care sunt principiile de bază și cele mai utile instrumente pe care le poți folosi ca să-ți crești pagina de companie.
Recrutăm PR Executive cu 3 ani de experiență
Ne mărim echipa. Căutăm un om de comunicare priceput, cu 3-4 ani de experiență în PR și media relations, alături de care să ne extindem forțele și să ajutăm și mai mulți antreprenori să comunice pragmatic, consistent și coerent lună de lună.
Mădălina Cocea, specialist în comunicare științifică: „Jargonul acționează ca un foarfece: unde apar cuvintele tehnice, acolo se taie firul comunicării”
Un interviu despre cum comunici accesibil subiecte complicate.
Vania Pierșinaru, specialist comunicare & video: „Să faci un *filmuleț* fără un scop precis înseamnă bani aruncați pe fereastră”
Un interviu despre crearea de conținut video pentru brandurile antreprenoriale – cu Vania Pierșinaru.
Carla Moss, specialist branding: „După definirea brandului, fiecare business care vrea să crească trebuie să ia comunicarea în serios”
Un interviu cu Carla Moss despre strategia de brand pentru businessurile antreprenoriale.
Strategia de conținut pentru brandurile antreprenoriale. Un ghid complet
Un ghid complet despre strategia de conținut pentru brandurile antreprenoriale. Au contribuit: Andra Zaharia, Codruț Baciu și Elena Stoica.
Raluca Gavrilescu, Naming Specialist: „Fără cercetare se obțin foarte rar rezultate în naming și în comunicare”
Numele corect pentru brandul tău? Raluca Gavrilescu povestește despre culisele procesului de naming pentru brandurile antreprenoriale.
Cristian China-Birta, consultant social media: „Cel mai important asset pentru un antreprenor este bugetul de marketing”
Despre social media și influencer marketing – într-un interviu #FridayBlend – cu Cristian China Birta.
Ioana Dodan, Arhitect și Fotograf de Brand Personal: „Nimeni nu cumpără de la oameni pentru care totul e perfect mereu”
Despre cum construim branduri personale vizuale în online. Cu Ioana Dodan.
Claudiu Jojatu, strateg în comunicare digitală: „O strategie exemplară poate fi omorâtă de o implementare slabă”
Despre strategia de digital marketing și lead generation – într-un interviu cu Claudiu Jojatu.
Comunicatul de presă. Bune practici oferite de 3 jurnaliști cu experiență
Tactic, dacă ești antreprenor, iată de ce anume ar trebui să ții cont dacă vrei să trimiți un comunicat de presă. Citește un ghid concis cu cele mai bune practici oferite de 3 jurnaliști cu experiență.
Oana Filip, community builder: „O comunitate nu este o pastilă-minune pe care poți să o folosești ca să rezolvi orice”
Un interviu cu Oana Filip, despre ce-nseamnă cu adevărat o comunitate.
Alexandra Andrei, Head of Research, Communication & Social Media: „Poți trage o concluzie legată de eficiența online-ului în business-ul tău după cel puțin 3-6 luni de activități susținute”
Radu Glonț, trainer în negociere: „Cel mai important lucru care trebuie să existe în negocierea dintre client și echipa de comunicare este încrederea”
Oana Botezatu, jurnalistă și antreprenoare: “Să scrii despre ceva e, până la urmă, ușor. Dar să convingi oamenii să plătească – aici e ceva de muncă”
Despre conținut bine scris.
Alexandru Purcărea, designer grafic: „Etapa de documentare poate dura uneori mai mult decât procesul de creație”
Un interviu despre rolul și impactul designului în comunicare.
3 greșeli frecvente în comunicare și cum să le gestionezi. Recomandările a 3 specialiști
Trei specialiști ne-au povestit despre greșelile de care s-au lovit cel mai des în colaborările lor cu clienții din zona antreprenorială.
Sînziana Boaru-Gîrjob, Senior PR Manager: „Convingerea că PR-ul ține loc de canal de vânzare este dăunătoare”
Despre PR, relevanță și cum a evoluat rolul omului de comunicare astăzi cu Sînziana Boaru-Gîrjob.
Ioana Zvâc, digital strategist: „Strategia elimină alegerile bazate pe convingeri personale”
În ediția de azi, răspunde la întrebări Ioana Zvâc, jumătatea fondatoare Dume de Mestecat, digital strategist și specialist în social media.
O strategie de comunicare corectă (Ghid gratuit)
Strategia te ajută să clarifici lucruri importante despre brandul tău. Ți-am pregătit un ghid cu toate întrebările de care ai nevoie ca să-ți construiești strategia de comunicare pe cont propriu.
Laura Ionescu, senior copywriter: “Ce înseamnă să fii altfel? Când ceri asta, când vrei asta, devii la fel ca toți ceilalți”
Despre creativitate, strategie și scris cu Laura Ionescu.
Vlad Craioveanu, Impact Hub: „Mă uit la 2021 ca la teatru. Cu o față care râde și una care plânge”
Am povestit pe larg cu Vlad Craioveanu despre cum a navigat prin zig-zag-ul pandemiei.
La ce să te aștepți în primele 6 luni de promovare? Răspund 4 specialiști în comunicare și marketing
Un articol pe mai multe voci despre cum să te uiți realist la primele 6 luni de comunicare și promovare.
Xenia Muntean, Planable: „Chiar și atunci când intensitatea emoțiilor a fost foarte ridicată, ne-am uitat mereu la ce ne spun datele”
Un interviu în profunzime cu Xenia Muntean, CEO Planable.
Lansăm .COMM, primul newsletter despre comunicare pentru antreprenori
Am creat newsletterul .COMM (punct COMM), punctul de intersecție dintre comunicare și antreprenoriat.
Documentare în comunicare. Cine sunt competitorii tăi?
Un material despre cum îți definești și analizezi competitorii înainte să începi un proces de comunicare strategică. La ce te uiți și cum iei decizii?
Comunicarea în 2021: ce s-a schimbat și ce urmează. Sfaturile a 5 specialiști în comunicare, branding și marketing
Ce s-a schimbat în ultima perioadă și cum arată comunicarea în acest an.
Răzvan Drăgoi, The Trainers: „Aveam nevoie de un 2020, mai ales pentru procesele din interiorul organizațiilor”
Răzvan Drăgoi povestește cum trece prin pandemie din rolul său dublu – de antreprenor și de manager.
2020: ce-a fost greu, ce-a fost ușor, ce-a fost bine și ce-am învățat
Cum a fost și cum s-a simțit 2020 pentru echipa noastră.
Lecțiile unui an de business în pandemie.
Dragoș Smeu, Mavericks: „Am avut cam o lună și jumătate de scădere, după care am revenit pe creștere”
Un interviu în profuzime cu Dragoș Smeu despre ce înseamnă să fii antreprenor în vreme de pandemie.
Sabin Gîlceavă, Leverage: „Uneori, ai tendința să te culci pe-o ureche. Contextul ăsta ne-a forțat pe toți să fim mai agili”
Un interviu cu Sabin Gîlceavă din seria Antreprenor în pandemie.
[Studiu de caz] Comunicare internă pe timp de pandemie pentru o companie cu 250+ angajați
Comunicare în pandemie cu o echipă de 250+ oameni. Campanie premiată cu Silver la PR Award 2020.
Documentare în comunicare. Cine este audiența ta?
Un articol despre cum îți poți cunoaște mai bine audiența înainte de a-ncepe comunicarea, folosind instrumente simple, care îți sunt la îndemână.
Întrebări pe care să ți le pui înainte să alegi o echipă de comunicare
Un ghid cu 7 întrebări la care să-ți răspunzi ca să decizi dacă ești pregătit pentru un efort susținut de comunicare împreună cu o echipă externalizată.
[#Insight] Cum dai un brief bun agenției de comunicare
Un articol despre ce-i un brief de comunicare, cum poți să faci să iasă brieful bun și care sunt lucrurile la care trebuie să te gândești înainte să-ncepi comunicarea.
Căutăm Content Writer full-time
Ne mărim echipa. Căutăm un om cu drag de scris, care să creeze povești convingătoare pentru canalele de comunicare ale clienților noștri: facebook, instagram, blog, e-mail etc.
Comunicarea nu rezolvă orice
Credem că e important să avem discuții deschise și transparente și despre ce nu poate să facă comunicarea, pentru că există situații în care aceasta nu funcționează.
Cum anunți intern că există colegi testați pozitiv cu COVID-19
Scurt ghid de comunicare internă pentru atunci când unul dintre colegii tăi te va anunța că a fost testat pozitiv cu noul coronavirus.
[#Insight] Cum construiești o strategie de comunicare
Ce este o strategie de comunicare, de ce este importantă, care sunt pașii prin care treci ca să o creezi, ce întrebări trebuie să-ți spui, cum îți ajută brandul pe termen lung.