3 idei despre cum să pregătești campaniile de ads pentru toamnă. Cu Dragoș Smeu, Mavericks
de Crafters - 25 iulie, 2024
Dragoș Smeu este fondator și trainer în cadrul Mavericks, cu peste 12 ani de experiență în Performance Media și Marketing Online. Dragoș este profesor la SNSPA și trainer certificat Google, investind până acum bugete de peste 25 milioane de euro în campanii de Performance pentru peste 500+ de clienți din peste 300 de domenii diferite de activitate: de la magazine online de cărți, fashion sau agricultură până la B2B sau platforme online din industria berii, beauty sau FMCG.
În cele ce urmează, povestește despre cum să-ți pregătești campaniile de performance media pentru toamna asta. Pentru că nu, nu este deloc prea devreme să te gândești la acest subiect și să-l planifici în consecință.
Adaptează mesajul campaniilor
În primul rând, ar fi important să adaptăm mesajul. Știu că este evident, însă am văzut în multe situații că vara se prelungește și în septembrie, ba chiar și în octombrie. Atât din punct de vedere vizual, în ads, cât și în copy-uri.
La fel de important este să găsești contexte de comunicare potrivite pentru business-ul tău. Prima campanie importantă din toamnă este Back To School, dar care începe să fie o campanie pentru orice tip de business; chiar dacă tu vinzi centrale termice, apartamente, fitinguri sau cafea, ai o campanie de Back To School. Această campanie ar trebui să fie pentru business-urile relevante în acest domeniu: papetărie, apparel, poate chiar mobilă. Altfel, găsiți alt context de comunicare.
Ai în vedere campanii dedicate pentru creșterea bazei de date
În al doilea rând, toamna se numără bobocii. Și userii din baza de date. 🙂 Probabil ați mai tot auzit de trecerea de la 3rd party cookies, unde aveam strategia de retargeting, la 1st party data, de unde vom putea targeta în funcție de adresa de email pe care o avem în baza de date.
Recomand campanii dedicate pentru creșterea bazei de date. Acele campanii de abonare la newsletter, în care, foarte important, după ce utilizatorii se abonează la newsletter, să ai și o strategie in place de email marketing. De la mail-ul de onboarding și automatizări in place, la un plan de content pentru email marketing.
Fă un update pe mixul de marketing de până acum
Și, nu în ultimul rând, fă un update pe mixul de marketing de până acum.
Îți recomand să analizezi rezultatele obținute în primele 9 luni din an și să vezi ce anume a performat bine. Dar nu analiza doar din perspectiva end goal-ului, a obiectivului tău final, cel de conversie. Analizează și sursele de trafic și campaniile care au adus cei mai mulți utilizatori pe site, campaniile care au avut un CPC (cost per click) redus și o rată de click peste medie, analizează timpul mediu petrecut de utilizator pe site și numărul de pagini vizualizate în medie.
Și de aici dezvoltă mixul de digital marketing și performance media. Alocă un buget dedicat campaniilor cu obiectiv de awareness/ consideration (campanii de Traffic în Meta Ads și TikTok Ads, Demand Gen în Google Ads, Youtube Ads) și asigură-te că analizezi acel trafic din perspectiva unui obiectiv relevant pentru etapa de achiziție.
Recomandarea mea de buget este ca aproximativ 20% din bugetul total să meargă către awareness sau măcar către awareness și consideration. Mai ales în perspectiva Q4, unde avem Black Friday și Crăciun, și acolo este important gradul de notorietate al business-urilor în vederea luării deciziei finale de achiziție.