#3idei despre strategia de marketing. Cu Mădălina Vasiu, Strateg de marketing
de Crafters - 22 februarie, 2023
Mădălina Vasiu este Consultant în dezvoltare de business prin Content marketing, Strateg de marketing și gazda podcastului “Thinking Made Visible”. Cu peste 10 ani de experiență ca marketer, Mădălina a explicat 3 perspective despre strategia de marketing care să-ți aducă ordine în gânduri și în business, ca antreprenor.
3 idei despre cum să construiești o strategie de marketing pentru brandul tău antreprenorial
#1. Orice Strategie de Marketing, la fel ca și-n cazul Campaniilor de Marketing, începe de la resurse
Resursele unei firme/ companii/ brand dau tonul Strategiei. Eu pot să am, ca marketer, 100 de idei pe minut. Ca să devină realitate am nevoie să mă conectez la resursele afacerii – umane, financiare, de timp.
#2. Strategie de Marketing NU înseamnă doar Plan pentru Social Media
Doar că Social Media Marketing este partea care pare cel mai ușor de făcut. Ușor, pentru că, de la idee la postat, la văzut Likes/ Shares este drum foarte scurt. Și atunci mulți marketeri la început de drum au ales să se specializeze DOAR pe Social Media, ca să vadă rezultate rapid.
Ceea ce nu e rău. Dar nu este totul. 🙂
Iar când ceri o ofertă de preț pentru o Strategie de Marketing macro, pentru un an, pentru afacerea ta, trebuie să știi că ea (ar trebui să) cuprinde mai mult decât tactici de Social Media.
#3. Dacă n-ai buget să investești în a construi o Strategie macro, în fiecare an, pentru afacerea ta, învață să gândești campanii punctuale pentru afacerea ta
Explicam de curând unui client, în sesiunea de lucru: avem 52 de săptămâni într-un an; scădem din ele vreo 4*, săptămânile de sărbători; rămân 48 de săptămâni; mai scădem încă o lună, pentru că majoritatea afacerilor au cel puțin o lună din an în care încetinesc activitatea (pentru concedii sau ca urmare a sezonalității produselor lor); rămân 44 de săptămâni. Dacă investim, ca timp, 8 săptămâni în a construi o Strategie de campanie și toate livrabilele de care ai nevoie ca s-o lansezi plus, să zicem, 3 săptămâni de campanie propriu-zisă, ajungem la 11 săptămâni per campanie. Împarte 44 săptămâni la 11 și așa îți dai seama că ai, într-un an, MAXIMUM 4 campanii ample, mari, de gândit pentru afacerea sau brandul tău.
Dar patru campanii bine-gândite și isteț implementate sunt de ajuns. Mai „de ajuns” decât multe, mici, repezite, negândite și făcute doar din teamă că n-ai avansat cu ce plănuiai să faci anul ăsta.
Învață să optimizezi resursele pe care le ai. Învață să gândești strategic, la nivel micro, dar și macro. Ca-n 2-3 ani să-ți fie ușor să-ți construiești Strategia de Marketing pentru întregul an, în avans.
Se poate. Și e chiar fain să știi ce faci cu 12 luni înainte să începi să faci.
*anul și felul în care împarți acțiunile de marketing se pliază pe fiecare afacere și specificul ei, în parte.