#3Idei prin care brandurile antreprenoriale pot să-și îmbunătățească conținutul. Cu Natalia Manolescu, Content Marketer

de - 27 septembrie, 2022

Rubrica 3 idei de astăzi este semnată de Natalia Manolescu, content marketer cu experiență de peste 8 ani în digital și inițiatoarea newsletterului bi-lunar Marketing Takeover. 

Crearea conținutului util care să-ți facă publicul să revină nu este deloc o sarcină ușoară. Dar este o activitate care dă roade pe termen lung. Potrivit Hubspot, 82% dintre marketeri investesc activ în marketingul de conținut. Dar cât de des ne întoarcem efectiv la postările noastre și verificăm dacă sunt încă interesante și de actualitate?

Google recompensează acele site-uri care îmbunătățesc în mod regulat conținutul afișându-le mai sus în rezultatele căutării. Chiar luna trecută au dat drumul unei noi actualizări în acest sens – Google’s Helpful Content Update.

A îmbunătăți conținutul astfel încât să fie relevant și să răspundă la cele mai presante probleme ale clientului ideal poate fi descurajant chiar și pentru specialiștii cu experiență vastă. Nu trebuie să te simți copleșit(ă) – iată 3 idei de bază care te vor ajuta în acest demers.

1) Fă un audit al conținutului existent

 

Un audit de conținut descrie procesul de colectare și analiză a activelor de pe un site, cum ar fi pagini web, studii de caz, știri sau postări de blog. Te ajută să păstrezi un inventar și îți oferă informații despre conținutul ce trebuie creat, actualizat, rescris, sau șters.

Efectuarea acestuia cel puțin o dată pe an te poate ajuta să îți ghidezi strategiile de marketing în direcția care atrage publicul vizat, să îți îmbunătățești textul pentru o acoperire organică mai bună și în final să îți crești rata de conversie.

Prin auditul de conținut, cel mai probabil vei descoperi articole care nu au performat bine – au atras puțini vizitatori și puține sau deloc distribuiri pe rețelele sociale. Poți revizui acele articole pentru a le face mai eficiente – explică mai bine un subiect, include date și exemple mai recente, scrie titluri mai convingătoare și inserează elemente vizuale pentru a face conținutul mai ușor de parcurs.

Informațiile învechite sunt un alt motiv pentru care ar trebui să îți revizuiești conținutul. Dacă găsești articole despre tendințe, studii cu date, sau instrumente și articole de tip resurse – le poți prioritiza în procesul de actualizare.

Când o parte de conținut nu poate fi îmbunătățită sau o actualizare ar însemna prea mult efort, eliminarea acesteia de pe site-ul este o variantă bună. Și aici mă refer la acele articole sau pagini create pentru campanii de marketing sezoniere. Sunt destul de sigură că nu mai ai nevoie de ele.

Un audit bine executat îți va spune întotdeauna ce funcționează pentru tine, ce nu și unde să îmbunătățești.

Fără o imagine clară a faptului că ești sau nu pe drumul cel bun este ușor să te simți blocat(ă). Uite care sunt cei 4 pași importanți pentru a-ți ghida procesul:

  1. Pornește prin a-ți seta obiective SMART. Obiectivele determină pe ce conținut ar trebui să te concentrezi în următoarea lună, trimestru, an *Exemplu de obiectiv SMART: “Crește numărul de vizitatori lunari pe blog de la 1000 la 1500 până la finalul acestui an.”
  2. Evaluează conținutului existent, evenimentele și inițiativele trecute și cele care urmează să se întâmple la nivel de companie.
  3. Identifică care e călătoria potențialului tău client, de la conștientizare până la decizie, și problemele cu care se confruntă pe parcurs.
  4. Mapează conținutul în funcție de etapele identificate anterior, alături de alte informații utile pe care le poți găsi în acest template de planificare calendar conținut.

 

2) Nu te opri doar la conținutul scris

 

Vedem cum, de la an la an, apar noi oportunități de a te conecta cu publicul tău țintă, de a crea o conexiune personală cu aceștia; se schimbă unele trenduri, și nevoia pentru a diversifica formele prin care comunici într-un mod autentic cu audiența ta crește.

Potrivit Hubspot State of Marketing Report 2021, realizat la nivel global, 82% dintre marketeri folosesc marketingul de conținut, iar printre cele mai utilizate formate se numără videourile, articolele, infograficele, studiile de caz, interviurile, ebook-urile și whitepaper-ele.

Astfel, adăugă imagini, gif-uri sau videoclipuri în materialele scrise. Integrarea acestora pe o pagină web crește șansele de a apărea mai sus în rezultatele motoarelor de căutare. Ca să nu mai vorbim de faptul că utilizatorii petrec mai mult timp pe paginile care conțin un videoclip.

96% dintre subiecții unui studiu realizat de Wyzowl raportează că vizionează videoclipuri explicative pentru a afla mai multe despre un produs, 88% fiind influențați să facă o achiziție.

Adăugă sau actualizează îndemnurile la acțiune. Actualizarea sau chiar înlocuirea acestora cu oferte noi te poate ajuta să reactivezi canalul de marketing de conținut și să îți îmbunătățești conversia.

Structurează conținutul și asigură-te că e interconectat

O structură clară și logică poate ajuta utilizatorii și boții să interpreteze mai bine conținutul tău. Poți grupa conținutul care abordează un singur subiect amplu sub o pagină pilon.

Astfel vei acoperi toate aspectele unui subiect principal pe o singură pagină, cu spațiu pentru detalieri mai aprofundate în alte postări de pe blog care vor trimite prin hyperlink înapoi la pagina pilon.

Sper să-ți fie de folos sfaturile de mai sus, iar dacă ai întrebări mă găsești pe Linkedin sau pe Marketing Takeover. 🙂

înapoi la articole
Share via
Copy link
Powered by Social Snap