(2/4) De ce ai nevoie atunci când faci planul pentru perioada următoare. 3 idei de la Erika Popliceanu, plan.clar
de Erika Popliceanu - 28 octombrie, 2024
E acel moment din an în care mulți oameni se uită la cum le-a fost anul și îți setează intenții și obiective pentru anul sau perioada următoare, atât în plan personal cât și în business. Planul pe care-l am în gând când scriu aceste rânduri e cel al omului din spatele businessului, nu planul lui de business.
„Am nevoie de claritate” e fraza pe care o aud cel mai des la început și la final de an. Înainte de a începe căutarea, mai ai nevoie să știi 3 lucruri:
#1 Care e primul pas concret pe care-l faci după ce găsești claritatea
Dacă nu ai un mic pas concret e posibil ca în spatele lui am nevoie de claritate să stea o teamă de a acționa, iar riscul e să tot cauți claritatea până rezolvi cu teama. E important să stabilești un minim cadru pentru explorarea ta printr-un răspuns la întrebarea asta dublă: Cât timp dai căutării și cum știi că ai claritate?
#2 Care e ritmul tău personal
Dacă ai acel prim pas concret înseamnă că, cel mai probabil, știi care e rezultatul final pe care-l cauți. Poți să stabilești și următorii pași, iar asta implică și stabilirea unor intervale de timp între ei.
Când stabilești un termen, asigură-te că-ți știi ritmul. Și acceptă-l. Altfel, e posibil să intervină frustrarea.
Dacă nu te-ai gândit până acum la el, e un bun moment să îți dai timp să-ți răspunzi la întrebarea asta: Care e ritmul meu?
Sau, poate te-ai gândit, îl știi deja, dar nu ești împăcat/ă cu el. E de explorat aici de ce se întâmplă asta, pentru că următorul pas ar fi să-l accepți, doar că trecerea de la a nu fi împăcat la a-l accepta cere un pic de timp.
Adesea ne comparăm cu cei din jur și, poate chiar fără să ne dăm seama, ne impunem să facem lucrurile în ritmul altora.
#3 Ce măsori la final
Ai claritate, știi unde vrei să ajungi într-o lună, 3 luni sau 1 an, știi care sunt pașii și i-ai adaptat ritmului tău. Dar la final ce măsori?
Dacă știi asta de la bun început și pașii îi stabilești în funcție de asta. Măsori ceva concret, precum număr de clienți noi, număr de colaborări de un anume fel, număr de apariții media, încasări? Sau măsori progresul? Dacă măsori progresul, cum faci asta? Dacă trece timpul pe care l-ai stabilit pentru a face ceva și acel ceva nu e gata, ce zici: e sau nu e progres?
TL;DR: Acest articol este al doilea material dintr-o serie de 4 articole semnate de Erika Popliceanu, fondatoarea plan.clar, pentru #punctCOMM, cu scopul de a ajuta antreprenorii să navigheze cu mai multă claritate finalul de an și, implicit, începutul de 2025. Citește primul articol aici.
Newsletterul nostru #punctCOMM a fost mereu mai mult decât un newsletter de comunicare antreprenorială, iar luna asta ne bucurăm să anunțăm o colaborare editorială care NU este despre comunicare per se, ci despre cum să obținem mai multă claritate în antreprenoriat (claritate care, inevitabil, se răsfrânge și asupra comunicării).
Erika Popliceanu, fondatoarea plan.clar, va semna până la final de an rubrica obișnuită #3idei și va veni cu recomandări practice despre cum să obții mai multă claritate în antreprenoriat, dar și în viața personală.
Cu o experiență interdisciplinară în sociologie, urbanism și comunicare, Erika este în prezent Change Strategist & ghidul multor profesioniști în planificare. În cadrul plan.clar, Erika își ajută clienții să găsească claritate în situații profesionale și personale, să obțină sprijin în lupta cu procrastinarea și să-și creeze un plan spre visul lor. Pe Erika o găsiți și aici.