Crafters Series. Andreea Iovu, Project Manager și Senior Content Writer: „Am nevoie să știu că munca mea contribuie la schimbări pozitive, reale, în comunitate”
de Crafters - 12 ianuarie, 2024
#CraftersAtWork #CraftersAnniversary #KnowYourCrafter
Luna asta, aniversăm 4 ani ca agenție și 9 ani de când suntem pe piață. Cu ocazia asta, ne-am permis să ne jucăm puțin și am vrut să ne prezentăm fără să ne luăm atât de tare în serios. Așa că ne-am inspirat din structura binecunoscutului chestionar al lui Marcel Proust, căruia i-am dat un twist legat de industria comunicării.
Fiecare dintre noi va răspunde acelorași 14 întrebări despre ce ne motivează la ceea ce facem, ce profesioniști admirăm sau după ce filosofie de muncă ne ghidăm.
Astăzi, dăm legătura Andreei Iovu, PM și Senior Content Writer la noi în echipă.
Cu peste 13 ani de experiență în comunicare, Andreea a îmbinat de-a lungul timpului know-how din mai multe arii: de la content writing pentru proiecte antreprenoriale la project management, strategie de comunicare și PR.
Cu o etică impecabilă în tot ceea ce face, Andreea este un om care îmbogățește conversațiile prin multă căldură, empatie și umor. O susținătoare a antreprenoriatului cu impact pozitiv, pe lângă munca de agenție, Andreea are – împreună cu soțul său și doi prieteni – Vanagon, o cafenea de specialitate în București și urmează, în paralel, cursuri de organizare, din dorința de a lansa un proiect propriu în această direcție chiar în 2024.
Dincolo de muncă, Andreea călătorește, scrie, citește, reciclează, joacă boardgames și se bucură de prezența celor doi rezidenți pisicești din apartament – Luna și Jiji.
Calitatea pe care o admir cel mai mult la un om de comunicare
Admir foarte mult capacitatea unui om de comunicare de a înțelege industriile din care fac parte clienții cu care lucrează. Aici am în minte disponibilitatea de învățare, abilitatea de a se documenta temeinic și de a rămâne la curent cu informațiile noi din domeniu – toate, esențiale în munca de comunicare.
Și mai admir și rezistența în fața încrâncenării – chiar dacă mie nu îmi iese poate mereu, mi se pare foarte important să nu te lași pradă frustrării sau blazării din cauză de lipsă de resurse ori receptivitate din partea altora.
Ce mă motivează cel mai mult la ceea ce fac
Mă motivează impactul pozitiv al proiectelor pentru care lucrez. Am nevoie să știu că munca mea contribuie, într-o măsură sau alta, la schimbări pozitive, reale, în comunitate.
Cel mai ambițios proiect la care am lucrat
Cel mai ambițios proiect la care am avut ocazia să lucrez a fost o platformă de educație antreprenorială. Simt că a fost contextul care mi-a provocat cel mai mult abilitățile de creare de conținut, în care am învățat enorm și în care am descoperit resurse și oameni valoroși care cred în ceea ce fac.
A fost o provocare și o infuzie de optimism și recunoștință, all in one.
Cel mai bun sfat de comunicare și PR pe care l-am primit până acum
Probabil că cel mai important sfat primit a venit ca o concluzie a unei discuții despre proiectul la care lucram – și mi-a devenit un fel de mantră. Aș sumariza-o sub forma: Revino la ceea ce e important și nu îți fie teamă să tai lucrurile care nu aduc valoare. Pentru mine a devenit un reminder pentru personalitatea mea ușor rigidă că este nevoie să se adapteze din mers și să renunțe la lucrurile sau ideile care nu dau rezultate, oricât de greu ar fi asta de făcut.
Cea mai importantă lecție profesională de până acum
Cred că sunt două la egalitate 🙂 Prima este că atunci când ai alături echipa potrivită, poți pune pe roate orice proiect – altfel, e greu să pornești la drum și e și mai greu și să îl duci la final, iar costurile sunt complexe și copleșitoare.
A doua este despre valoarea conflictului sănătos și a opiniilor contradictorii, care nu trebuie să genereze gratuit tensiuni, ci creează spațiu de creștere și învățare.
Ce aș vrea să văd mai des în industrie
Simt că avem cu toții nevoie să vedem mai multe exemple de muncă responsabilă – de la felul în care construim cultura echipei în care lucrăm, la felul în care ne facem munca (transparență, acuratețe a mesajelor, onestitate în răspunsuri).
Ce aș vrea să văd mai rar la nivel de industrie
M-aș bucura să văd mai rar dileme generate de lipsa reglementărilor pentru industria de comunicare în ansamblu.
Cartea de comunicare/business/PR care m-a influențat cel mai mult
Deep Work – Cal Newport
Blink – Malcolm Gladwell
The Mom Test – Rob Fitzpatrick
Omul de comunicare/PR pe care îl admir cel mai mult din România
Lista e foarte lungă, din fericire. 🙂 Ca să o sumarizez însă, cred că cel mai mult admir oamenii de comunicare din ONG-uri: cei care își pun creativitatea la lucru pentru cauze care contează și mobilizează resurse publice și private pentru ca activitatea organizațiilor lor să producă impactul dorit.
Impactul pe care vreau să-l am în industrie
Răspunsul la această întrebare s-a schimbat mult de-a lungul anilor; acum, înclin să spun că nu știu dacă vreau să am un impact în industrie, ci în mai degrabă în organizațiile pentru care lucrez. Mai concret, să le fiu un colaborator pe care se pot baza și care își face treaba cât se poate de bine.
Filosofia de muncă
Cred foarte mult în lucrurile făcute cu responsabilitate și bun-simț (common sense). Și mai cred foarte mult că e important să găsesc acele lucruri care spark joy în ceea ce fac (mulțumesc, Marie Kondo) – de la curiozitatea de a învăța ceva nou, la experimentarea unor lucruri pe care nu am avut ocazia să le pun în practică.
Cuvântul / expresia care mă enervează cel mai tare
Poate e și deformare profesională, poate e și pentru că se fac de 10 ani multe glume pe tema asta, dar când aud face sens am tendința să îmi dau ochii peste cap.
Viitorul PR-ului/creării de conținut/comunicării
Există deja un consens că următorii ani vor fi puternic influențați de dezvoltarea inteligenței artificiale și felul în care industria de comunicare va folosi posibilitățile pe care le deschide aceasta. Nu știu dacă voi rămâne fără job :), dar clar o să se schimbe foarte multe lucruri.
De asemenea, pentru că schimbarea și incertitudinea și-au lăsat semnul asupra ultimilor ani (și cel mai probabil vor continua să o facă), iar clienții – indiferent de dimensiunea și specificul activității lor – resimt toate aceste lucruri, vom vedea probabil o nevoie și mai pronunțată pentru colaborări foarte strânse și consultanță strategică, mai degrabă decât livrarea de servicii punctuale de comunicare.
Un plan profesional pentru 2024
Ce mi-am propus pentru anul acesta este să experimentez cu mai multe formate de conținut și să îmi testez abilitățile de creare de conținut video – un domeniu pe care l-am tot ocolit, dar pentru care simt că a sosit în sfârșit momentul.