Crafters Series. Roxana Dănăilă, Content Writer & PR Specialist: „Mi-aș dori ca textele care pleacă din mâinile mele să nu ajungă niciodată să fie replicate cu ușurință de un AI”

de Crafters - 12 ianuarie, 2024

#CraftersAtWork #CraftersAnniversary #KnowYourCrafter

 

Luna asta, aniversăm 4 ani ca agenție și 9 ani de când suntem pe piață. Cu ocazia asta, ne-am permis să ne jucăm puțin și am vrut să ne prezentăm fără să ne luăm atât de tare în serios. Așa că ne-am inspirat din structura binecunoscutului chestionar al lui Marcel Proust, căruia i-am dat un twist legat de industria comunicării.

Fiecare dintre noi va răspunde acelorași întrebări despre ce ne motivează la ceea ce facem, ce profesioniști admirăm sau după ce filosofie de muncă ne ghidăm.

Închidem seria noastră de mini-interviuri cu răspunsurile colegei noastre Roxana Dănăilă, Content Writer și PR Specialist. Cu peste 10 ani de experiență în comunicare în unele dintre cele mai mari agenții din industrie, Roxana știe cum să ghideze antreprenorii să comunice mai bine și mai conectat la valorile, diferențiatorii și obiectivele lor.

În prezent, la noi în echipă, se ocupă de implementarea planurilor de media relations, de content writing și de optimizarea rezultatelor în proiectele în care este implicată.

Dincolo de munca de birou, timpul liber o găsește adesea la bazin sau la cinematograf. Roxana este pasionată de cinema și – fără pretenția de a fi critic de film – a lansat proiectul Filme pe Scurt, un loc virtual care „înregistrează” ideile și gândurile ei legate de ce a văzut, ce i-a plăcut și ce nu. În completarea pasiunii sale, este și colaborator Films in Frame.

Mai multe despre Roxana, în răspunsurile de la chestionarul următor:

Calitatea pe care o admir cel mai mult la un om de comunicare

Îmi place când descopăr oameni buni de comunicare în cei care nu au urmat neapărat meseria asta. Sunt rari, ce-i drept. Sunt acei oameni care te ascultă cu adevărat și îți lasă spațiu să te manifești, să te simți confortabil să fii tu însuți. Atunci se creează terenul pentru cele mai frumoase conversații și schimburi de idei.

 

Ce mă motivează cel mai mult la ceea ce fac

Este o meserie care m-a învățat să mă pun, cu adevărat, în pielea celui care primește mesajul, atunci când scriu un text, postare sau gândesc o strategie. Mi-a fost foarte greu să scap de subiectivitate și să nu mai văd lucrurile prin propriul filtru, este ceva ce trebuie să exersez zilnic.

 

Cel mai ambițios proiect la care am lucrat

TIFF-ul rămâne unul dintre proiectele formatoare pentru mine în materie de experiență de comunicare de festival. Sunt foarte mândră că am fost selectată să fac parte din echipa formată atunci din Florentina Ciuverca, directoarea departamentului de comunicare, Renate Roca-Rozenberg și Laura Ducu. A fost genul de experiență care te forțează să level up, să te arunci, chiar dacă nu te simți pregătit. Uitându-mă în urmă, cred că cele mai importante lucruri cu care am rămas și pe care le admir și după are tânjesc uneori, au fost prieteniile care se legau în doar câteva săptămâni de muncă intensă și încrederea pe care și-o ofereau oamenii din diverse departamente (poate ajuta și faptul că unii erau acolo de la început). E posibil să romantizez un pic trecutul. 

 

Cel mai bun sfat de comunicare și PR pe care l-am primit până acum

Sincer, nu cred că mi-a dat cineva vreun sfat direct. Ca în aproape orice domeniu, am furat meserie de la toți oamenii care mi-au fost manageri sau colegi. De la fiecare am rămas cu câteva ceva.

 

Cea mai importantă lecție profesională de până acum

Cred că sunt late bloomer la nivel profesional, dar abia recent am învățat să stau în disconfortul unui feedback, să nu îl iau personal și să înțeleg câte lucruri bune pot ieși din asta.

 

Ce aș vrea să văd mai des în industrie

Strategii de comunicare care să pornează de la un research complex și de la insighturi reale.

Dar și un pic mai multă relaxare, degajare și autenticitate, dar pe bune, nu una fabricată.

 

Ce aș vrea să văd mai rar la nivel de industrie

Unele colaborări cu influenceri și discursul rupt uneori de realitate de pe LinkedIn.

 

Cartea de comunicare/ business/ PR care m-a influențat cel mai mult

Nu m-a influențat o carte anuume – de obicei caut să-mi iau inspirație și know-how din alte surse: newslettere, evenimente, cursuri etc.

 

Omul de comunicare/ PR pe care îl admir cel mai mult din România

În primul rând, colegele care au înființat Crafters, Oana și Alexandra, de la care am avut de învățat cel mai mult, și toți oamenii care fac PR cultural la noi în țară, de la Oltea Zambori, la Monica Felea (Bad Unicorn) și Simona Rădoi. Pe toate le admir foarte tare.

 

Impactul pe care vreau să-l am în industrie

Mi-aș dori ca textele și mesajele care pleacă din mâinile mele să nu ajungă niciodată să fie replicate cu ușurință de un AI.

 

Filosofia de muncă

“Be nice to your intern. They might be your boss some day.”

 

Cuvântul / expresia care mă enervează cel mai tare

„Așa se fac la noi lucrurile.”

 

Viitorul PR-ului/creării de conținut/comunicării

Cred în ciclicitatea trendurilor, iar dacă în ultimii ani ne-am manifestat printr-un individualism și exibiționism exagerat pe rețelele de socializare, lucru care nu a făcut decât să ne însingureze, cred că în următorii ani oamenii vor căuta mai puțină expunere, întâlnirile in real life și se vor îndrepta spre comunități micuțe în online: chaturi/ grupuri exclusiviste și newslettere personalizate și nișate; nu vor mai fi interesați de numărul de followers al unei pagini de Instagram, TikTok sau ai unui influencer, ci de cât de mult relaționează sau empatizează cu creatorul de conținut pe care decide să îl urmărească.

 

Un plan profesional pentru 2024

În 2024 îmi doresc să reușeșc în sfârșit să vorbesc cu siguranță și cu ușurință despre ceea ce fac la muncă.

Despre autor

Crafters
înapoi la articole
Share via
Copy link
Powered by Social Snap