#3idei despre o cultură organizațională puternică în mediul antreprenorial cu Iuliana Stan, Human Synergistics

de Crafters - 30 mai, 2023

Rubrica #3idei de luna asta este semnată de Iuliana Stan, Managing Partner Human Synergistics România, companie specializată în cercetarea și crearea de metodologie pentru măsurarea și conducerea culturii de organizație, recunoscută atât de mediul academic, cât și de cel de afaceri. În continuare, Iuliana împărtășește 3 recomandări pentru o cultură organizațională puternică. 

Comunicarea te ajută în absolut orice situație de viață, iar relațiile interpersonale stabilite printr-o comunicare sănătoasă, eficace și eficientă sunt esențiale în organizații, mici sau mari, antreprenoriale sau de alt fel.

Câteva ingrediente ale comunicării care au impact în cultura de organizație și care consolidează ceea ce se numește o cultură de organizație constructivă sunt:
📌 Învățarea. Comunicarea în scop de învățare.
📌 Semnificația. Semnificația continutului comunicării.
📌 Relevanța. Relevanța interlocutorilor.

1) Comunicarea în scop de învățare este o pârghie importantă a culturilor de organizație constructive.

Comunicăm ca să informăm sau ca să criticăm? Comunicăm la timp sau dăm doar minimum de informații? Comunicăm ca să transmitem mesaje consistente, îi ajutăm pe oameni să prevină situații nedorite sau le transmitem din experiențele noastre ca să poată anticipa viitorul?

Comunicarea în scop de învățare vine la pachet cu grija pentru cei din jur (nu aș consuma timp vorbind cu cineva care nu e important pentru mine), iar oamenii devin deschiși și responsabili la rândul lor atunci când simt că cei din jurul lor le poarta de grijă.

2) Semnificația este despre conținutul care face obiectul comunicării.

De ce facem ce facem, la ce folosește, cum ne afectează dacă nu facem bine?

Comunicarea nu este despre a sta de vorbă fără conținut, ci despre a avea un context și o perspectivă cât mai amplă, despre a înțelege rostul unor treburi care sunt de făcut, de ce așa și nu în alt fel.

Înțelegerea profundă a efectelor unui lucru sau ale unei acțiuni asupra unui client, asupra businessului, asupra reputației și discutarea explicită a acestor idei, nu doar asumarea lor implicită, sunt prilej pentru o comunicare foarte eficace și sănătoasă, pârghie de bază în consolidarea de cultură constructivă.

Au înțeles oamenii ce efecte poate avea o treba incomplet sau greșit făcută asupra colegilor lor, asupra firmei lor, asupra clienților lor?

3) Relevanța este despre interlocutori.

De ce noi suntem cei care vorbim despre un lucru sau o acțiune și nu altcineva? Cum devine mai interesantă și mai bună comunicarea vorbind cu tine despre asta? Care este valoarea pe care o aducem fiecare dintre noi unei teme? Cum simte cel cu care comunic că este relevantă dicuția pentru că este cu el, nu cu altcineva? Vorbesc cu cineva sau la cineva?

Așadar, în orice context, dacă atunci când avem ceva de transmis oamenilor, luăm în calcul și nuanțele de mai sus, nu doar că avem claritate și conținut, dar lucrăm și la consolidarea unei culturi sănătoase, constructive, de organizație.

 

Despre autor

Crafters
înapoi la articole
Share via
Copy link
Powered by Social Snap