[#Insight] Cum construiești o strategie de comunicare
de Oana - 1 septembrie, 2020
Facem parte dintre cei care susțin că antreprenoriatul nu este despre a aștepta momentul perfect, despre a șlefui produsul/ serviciul la nesfârșit sau despre a acționa doar când ai bugetul acela generos care-ți permite să le faci pe toate. Știm pe propria piele că orice ambiție de a cunoaște totul de la-nceput se șifonează rapid în contact cu realitatea.
Cu toate astea, facem parte dintre cei care cred că o comunicare coerentă, cu atât mai mult pentru business-uri antreprenoriale, e important să înceapă cu o strategie care să răspundă pragmatic la întrebări precum: ce obiective am, cine sunt oamenii cărora mă adresez, cum pot să le fiu util, de ce ar avea încredere în mine, care este povestea pe care vreau să o spun, care sunt „dovezile” care susțin povestea, cine sunt competitorii mei, cum comunică ei. Plus o sumedenie de alte întrebări care au scopul de a oferi claritate și de a orienta comunicarea într-un mod coerent și cu impact.
Din experiența noastră, business-urile antreprenoriale trec rareori pe cont propriu printr-un proces de definire a poziționării, a poveștii, a mesajelor-cheie, a misiunii, a modului în care vor să fie utili în viața clienților lor. În lipsa unor astfel de coordonate importante pentru orice demers coerent de comunicare, strategia e un exercițiu bun de definire și asumare a unei direcții.
În seria noastră de Instagram #Insight, povestim amănunțit despre cum facem noi lucrurile când începem un proces de comunicare, ce întrebări ne punem și de unde îți recomandăm să pornești, dacă vrei să treci prin același proces. Începem chiar de la strategie: de ce e importantă, care sunt pașii, de ce ți-ar păsa de ea, de ce îți ajută brandul pe termen lung.
Enjoy & swipe left 👇👇👇
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Grafică serie instagram: Emilian Manolache