Arcady Studio

Context și provocare

Atunci când un studio tânăr de design interior ne-a spus că își dorește să crească și să aibă o voce în industrie, am pornit împreună într-o călătorie care a început chiar de la definirea și clarificarea brandului.

Am trecut astfel printr-un proces de descoperire și esențializare a identității brandului, în urma căruia am ajuns la concluzia că Arcady Studio înseamnă spații cu sens, deci soluții complete de design interior care contribuie la transformarea unui loc într-unul coerent, amenajat inteligent și adaptat nevoilor celor care îl traversează sau îl locuiesc. Cum am tradus însă în comunicare poziționarea Arcady Studio?

Direcții comunicare

Am comunicat la intersecția a două direcții:

Consolidare brand. Crearea unui discurs coerent în jurul conceptului de „spații cu sens” și declinarea acestuia în câteva subiecte importante (relaționarea cu spațiul, semnificația personală pe care o capătă un spațiu bine amenajat, identitatea pe care i-o împrumutăm spațiului și felul în care acesta ne influențează viața etc.);

Conținut util. Modalități prin care să devenim utili și relevanți în viața targetului, care caută foarte mult conținut pe cont propriu, atunci când se pregătește de o amenajare sau reamenajare.

Overview comunicare

Arcady Magazine, prima revistă online de design interior asumată de un studio de profil de la noi. Am gândit Arcady Magazine ca pe un proiect editorial recurent (apariție anuală), care documentează într-un mod accesibil soluții, idei și informații legate de ce înseamnă o amenajare cu sens, ce stă în spatele ei și cum poți ajunge la ea. Am construit primul număr al revistei în jurul conceptului de „Căutări”, în contextul modului în care ne-am căutat locul în interior pe timp de carantină și pandemie.

„Meaningful interiors”. O mini-serie de interviuri sub formă de dialoguri și povești cu sens despre cum arată relația cu spațiul și cu locuirea pentru 4 voci celebre: Capucine Gros (Director Artistic la Unfinished Festival), Diana Staicu (Co-owner Scandinavian Design House), George Nicolescu (muzician) și Radu Negulescu (Fondator Trencadis și [FLOW] OS). Interviurile au fost incluse și în primul număr al revistei.

Amplificare. O campanie de promovare în jurul celor două proiecte editoriale, momentum-uri importante în prezentarea brandului Arcady Studio, ce a constat în:

proiecte editoriale speciale realizate împreună cu una dintre cele mai importante reviste de profil de la noi, Designist (o serie de interviuri ce a făcut conștiință targetului cu Arcady Studio, prin intermediul Arcady Magazine și al seriei Meaningful Interiors)

promovare în social media, pe conturile de Facebook și Instagram ale brandului (grid-uri dedicate, Instagram stories și creare constantă de conținut în jurul proiectelor)

implicarea comunității Arcady în conținutul dezvoltat pentru revistă: prin interviuri sau opinii ale specialiștilor, la care i-am invitat să contribuie pe partenerii sau apropiații studioului

lansarea revistei pentru download gratuit (cu acord pentru înscriere în baza de date a brandului) într-un landing page dedicat pe site-ul Arcady Studio

lansarea, în ediție limitată, a unui număr print al primei ediții și organizarea unui giveaway dedicat pe pagina de Facebook a studioului ș.a.

Rezultate

→ Poziționarea Arcady Studio ca un studio de design interior axat pe amenajarea de spații cu sens
→ 100+ descărcări ale revistei în prima lună de la lansare
→ Creșterea comunității din social media a studioului (cu zero investiții în campanii de ad-uri în social), prin engagement și reach obținute 95% organic, doar cu ajutorul contentului
→ Generarea de lead-uri directe (cereri de colaborare venite online în urma efortului de comunicare).

Go in-depth:

Client: Arcady Studio, Iulia Tănase (Co-fondator și Arhitect de Interior)
și Savian Boroancă (Co-fondator)

Tipologii principale de servicii: poziționare brand, strategie de comunicare, realizare conținut și proiecte editoriale speciale, social media (Facebook & Instagram)

Perioada: septembrie 2020–martie 2021 (proiect în derulare*)

*Unele informații din acest studiu de caz au fost intenționat omise din motive de confidențialitate.

“Când am avut nevoie de comunicare pentru Arcady Studio, Alexandra și echipa Crafters au fost primii la care m-am gândit. A fost o potrivite perfectă între noi și proiectul nostru a prins aripi cu ajutorul lor. Le mulțumesc pentru tot suportul și recomand Crafters cu cel mai mare drag.”
Savian Boroancă, fondator Arcady Studio
înapoi la studii de caz