Sixense România

Context și provocare

Sixense România, parte din grupul francez cu același nume, este o companie cu o misiune inovatoare: prin soluții digitale și servicii de urmărire a comportării construcțiilor în timp, contribuie la prelungirea duratei de viață și a sănătății mediului construit.

Cu o prezență de peste 10 ani pe piața românească, Sixense și-a dorit să ajungă mai ușor în conversație cu toți jucătorii implicați într-un proiect de construcție: de la proiectanți la consultanți sau gestionari de infrastructură, printr-o comunicare clară și coerentă, care să îi poziționeze ca un reper în domeniu.

Totul, într-un context în care industria locală are mult teren de recuperat la capitolul transformare digitală și cultură de risk management, iar dialogul despre necesitatea și beneficiile soluțiilor potrivite de monitorizare în proiectele de construcții este încă timid.

Direcții comunicare

Strategia de comunicare s-a sprijinit pe 3 piloni:

→ Comunicare contextuală. Ne-am propus să fim la locul potrivit și la momentul potrivit, ori de câte ori se discută despre proiecte sau investiții în infrastructură la nivel național, cu subiecte de larg interes pentru opinia publică, găsind mereu unghiurile din care să fim relevanți pentru dezbatere;

→ Poziționare corectă. Am poziționat Sixense România ca lider de opinie pe subiecte legate de transformarea digitală a mediului construit și despre infrastructura smart;

→ Educație. Ne-am asumat un efort de a educa în mod constant cu privire la beneficiile, procesele și serviciile de asset management (monitorizare în exploatare), ca etapă-cheie din orice fel de proiect de construcții.

Overview comunicare

📍 Comunicări lunare cu presa

Am adus pe masă unghiuri și perspective noi pe subiectul monitorizării: de la opinii despre industrie până la comentarii despre cum arată mediul construit local.

Am căutat să accesibilizăm limbajul tehnic specific unui astfel de proiect și să depășim aparența de „subiecte de nișă”, mergând către temele relevante și importante la nivel macro.

Am comunicat primul studiu din satelit realizat pe mediul construit al Capitalei realizat de către Sixense. Acesta a devenit un hot issue, fiind preluat inclusiv de canalele principale de știri, în prime-time, ducând astfel mai departe conversația despre importanța întreținerii patrimoniului existent și a înțelegerii riscurilor care îl amenință.

📍 Extinderea conversației la nivel național. Am fost relevanți și în discuțiile despre infrastructura din marile orașe, cu opinii pertinente despre necesitatea existenței unei strategii pe termen lung, la nivel național, despre întreținerea patrimoniului existent.

📍 Poziționarea Directorului General al companiei ca un lider de opinie și o voce importantă – în asociere cu transformarea digitală a întregii industrii de construcții. Am contribuit la crearea unui brand personal în directă asociere cu Sixense România și capitalizând primii pe conceptul de smart infrastructure.

📍 Lobby față de autoritățile relevante. Ca să vorbim despre infrastructură, este important să implicăm în conversație autoritățile publice responsabile de aceste proiecte, precum și de cadrul în care ele se întâmplă. Am adresat o scrisoare deschisă Ministerului Transporturilor, în care ne-am oferit suportul pentru colaborare și în care am discutat soluții constructive pentru întreaga industrie.

📍 Proiecte editoriale în jurul conceptului de „smart infrastructure”. Am strâns rândurile și am invitat alături de noi și pe alți actori-cheie care împărtășesc valori comune cu ale companiei. I-am implicat atât în proiecte editoriale mediatizate în presă, cât și în mini-interviuri care au consolidat vizibilitatea și credibilitatea Sixense România (cu ajutorul canalului de LinkedIn dedicat).

📍 Crearea unei comunități co-interesate de aceleași subiecte ca noi prin intermediul primului newsletter lunar despre soluții digitale pentru întreținerea mediului construit, Smart Infrastructure by Sixense Romania.

Rezultate

→ Poziționare & top of mind
Am poziționat Sixense România ca lider și companie top of mind atunci când vine vorba despre soluții digitale pentru întreținerea mediului construit;

→ 100+ apariții în media
Am acoperit toată presa relevantă în aproape 9 luni de colaborare (100+ apariții sub formă de materiale de opinie, interviuri, reportaje sau comunicate de presă);

→ Accesibilizarea domeniului
Am extins conversația, transformând-o într-un subiect interesant pentru TV și radio. Am pus pe hartă discuțiile despre serviciile de monitorizare în exploatare, soluții digitale disponibile, asset management, transformare digitală, infrastructură smart etc., lucruri ce păreau inițial de un interes izolat și care nu erau acoperite de mass-media la scară largă;

→ Educație & comunitate
Am crescut o comunitate co-interesată de aceste subiecte (prin newsletter și LinkedIn), formată din actori-cheie cu care Sixense colaborează în mod recurent.

Go in-depth

Client: Sixense România, Mariana Garștea (CEO)

Tipologii principale de servicii: strategie, realizare conținut și proiecte editoriale speciale, media relations, social media (LinkedIn), email marketing

Perioada: septembrie 2020–mai 2021 (proiect în derulare*)

*Unele informații din acest studiu de caz au fost intenționat omise din motive de confidențialitate.

"Am rezonat cu Crafters de la bun început, atât uman, cât și profesional, ceea ce a contat enorm pentru mine și dezvoltarea strategică a Sixense România. Pentru noi, Crafters este parte din echipă, admirat chiar la nivel de Sixense Group – pentru profesionalism, modul de lucru, consistența și creativitatea continuă. Modul atât de accesibil în care transmit către target mesajele noastre atât de tehnice este dovada înțelegerii depline a domeniului nostru de activitate și a direcției de dezvoltare în România. La doar un an de la începutul colaborării noastre, cred cu tărie că este doar începutul unui parteneriat de foarte lung durată."
Mariana Garștea, CEO Sixense România
înapoi la studii de caz